برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با صدور بیانیه مشترکی نسبت به طرح «معامله قرن» هشدار داده و اعلام کردند، هرگونه طرح صلحی که براساس معیارهای بین‌المللی مورد توافق نباشد، محکوم به شکست خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۴۲
هشدار اروپا درباره طرح «معامله قرن»

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، هشت کشور عضو اتحادیه اروپا پیش از انتشار عمومی طرح آمریکایی «معامله قرن» برای حل اختلافات فلسطین اسرائیل، در بیانیه‌ مشترکی نسبت به آن هشدار دادند.

این طرح را جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا به بهانه دستیابی به صلح میان اسرائیل و فلسطین تدوین کرده است.

کشورهای بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، سوئد و انگلیس پس از جلسه شورای امنیت پیرامون وضعیت خاورمیانه و اظهارات نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل درباره این طرح بیانیه مشترکی صادر کردند.

کشورهای مذکور در این بیانیه به همه اعضای شورای امنیت هشدار دادند که هرگونه طرح صلحی که براساس معیارهای بین‌المللی مورد توافق یعنی راهکار تشکیل دو کشور براساس مرزهای ۱۹۶۷ و به پایتختی مشترک قدس نباشد محکوم به شکست خواهد بود.

این کشورها بار دیگر بر پایبندی قوی و مستمر اتحادیه اروپا به معیارهای بین‌المللی مورد توافق برای تحقق صلح و عدالت دائم در خاورمیانه بر اساس قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های ذی‌ربط سازمان ملل و توافق‌نامه‌های گذشته تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا متقاعد شده است که دستیابی به راهکار تشکیل دو کشور براساس مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی برای کشور فلسطین به نیازهای امنیتی اسرائیل و فلسطین و خواسته‌های فلسطین برای برپایی کشور و داشتن حاکمیت ملی، پاسخ می‌دهد.

براساس این بیانیه، راهکار تشکیل دو کشور به اشغالگری پایان داده و براساس قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت و توافق‌نامه‌های گذشته همه مسائل را به صورت نهایی حل می‌کند.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است، اصل راهکار تشکیل دو کشور تنها راه‌کار قابل اجرا و واقعی برای پایان دادن به درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین و برقراری صلح عادلانه و دائمی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها