هند پول واردات نفت از ایران را به حساب ۵ بانک خود که زیر نظر بانک یوسی‌او هند هستند، واریز می‌کند. این اقدام پس از توافق دو کشور درباره مکانیزم پرداخت صورت گرفت.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۳۴
پرداخت پول نفت ایران توسط هند در ۵ حساب بانکی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، منابع آگاه خبر دادند که هند پول واردات نفت از ایران را به حساب ۵ بانک خود که زیر نظر بانک یوسی‌او هند هستند، واریز می‌کند. این پس از آن صورت می‌گیرد که دو کشور در مورد مکانیزم پرداختی برای غلبه بر تحریم‌های آمریکا به توافق رسیدند.

منابع آگاه که درخواست کردند به علت عمومی نشدن موضوع نامی از آنها ذکر نشود، گفتند: ایران از بخشی از این سپرده برای خرید کالاهای ضروری از هند استفاده می‌کند تا به تعهدات دیپلماتیک خود برای خرج کردن بخشی از این پول در این کشور جنوب آسیایی عمل کند. همه این هزینه‌کردها به روپیه هند صورت خواهد گرفت.

تداوم و پایداری عرضه نفت برای هند که ۸۰ درصد نفت خام مورد نیاز خود را وارد می‌کند، ضروری است چراکه تهران در این راستا شرایط اعتباری بهتری در مقایسه با سایر صادرکنندگان خاورمیانه ارائه می‌کند و در گذشته هم پرداخت به روپیه به جای دلار را قبول کرده است. هند در سال مالی منتهی به ۳۱ مارچ ۹ میلیارد دلار نفت از ایران خریداری کرده است.

با این حال پرداخت از طریق چند حساب سپرده، ریسک این را کاهش می‌دهد که آمریکا بتواند بانک‌های جدیدی از ایران را تحریم کرده و حساب‌های آنها را مسدود کند.

مدیرعامل یوسی‌او بانک هند می‌گوید: ما همین حالا هم ۱۵ حساب برای بانک‌های ایرانی داریم که از اینها ۵ مورد تحت تحریم‌های ثانویه قرار گرفته‌اند. او اضافه کرد: ۱۰ حساب دیگر واجدالشرایط تجارت دوجانبه بین هند و ایران هستند.

هند و ایران قبلا هم با وضع تحریم‌های آمریکا در سال ۲۰۱۲، با مکانیزم مشابهی تجارت کرده بودند. در آن زمان ۴۵ درصد پرداخت‌ها در حساب‌های بانک‌های ایرانی در هند و به روپیه صورت می‌گرفت و مابقی آن به یورو و با استفاده از یک بانک خارجی واسطه انجام می‌شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها