مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان خبر داد:

گردش مالی ۵۰ هزار میلیارد ریالی صنعت حمل‌ونقل در استان سمنان

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های بسیاری برای صادرات دارد گفت: امسال ۱۹۸ هزار تن کالا از استان سمنان به کشورهای جهان صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۳۱
۱۹۸ هزار تن کالا از استان سمنان به کشورهای جهان صادر شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، بهروز اسودی ظهر امروز در چهارمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان سمنان اظهار داشت: کالاهای این استان به 42 کشور جهان صادر شده است.

وی با اشاره به ارزش کالاهای صادراتی استان سمنان گفت: ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی از استان سمنان به طور متوسط 457 دلار است.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه اقلام متعددی از این استان به کشورهای جهان و به‌ویژه کشورهای همسایه صادر می‌شود تصریح کرد: باید تلاش کرد موانع موجود بر سر راه صادرات در استان سمنان را برداشت و روند صادرات را در استان تسهیل کرد.

اسودی به برخی از موانع موجود بر سر راه صادرات اشاره کرد و گفت: مسایل موجود در زمینه حمل‌و نقل و همچنین کشتی‌رانی برخی از این موانع است که برای رفع این موانع باید تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه صادرات باید توافق‌نامه‌ تعرفه ترجیحی و مراکز تجاری دائم بین کشورهای طرف تجاری منعقد شود خاطرنشان کرد: فقدان این توافق‌نامه میان ایران و کشورهای همسایه سبب شده تا تبادلات تجاری میان کشورها- آنگونه که باید- نباشد.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه اخذ تعهدات ارزی یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات تبادلات تجاری میان کشورها است گفت: باید با برنامه‌ریزی صحیح این مانع پیش‌روی توسعه تبادلات تجاری میان ایران و کشورهای همسایه را نیز رفع کنیم.

اسودی فقدان شعب بانک‌های ایرانی و همچنین موانع موجود بر سر راه نقل و انتقال ارز را از مهم‌ترین مشکلات تبادلات تجاری بخش خصوصی با کشورهای همسایه عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها