سیل ناشی از بارندگی های چند روز گذشته در استان کرمانشاه به چند استخر پرورش ماهی در شهرستان روانسر و یک جایگاه دام در شهرستان دالاهو خسارت وارد کرد و منجر به تلف شدن 120 هزار قطعه ماهی و 20راس دام سبک شد.
کد خبر: ۱۱۷۳۱۵۲
سیل 120 هزار قطعه ماهی و 20 راس دام را تلف کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا؛ اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه بارش 37.5 میلیمتر باران را به صورت میانگین در چند روز گذشته در استان ثبت کرده است.
میانگین بارش باران در استان کرمانشاه در سال زراعی جاری 61.6 میلی متر رسیده است که نسبت به بارش بلندمدت استان (13.8 میلیمتر) رشد 347 درصدی را نشان می دهد.

** سیل 120 هزار قطعه ماهی را در روانسر تلف کرد

سرپرست اداره دامپزشکی روانسر از تلف شدن 120هزار قطعه ماهی در روستاهای «بزگوره» و «شبانکاره» این شهرستان براثر سیل روزهای گذشته خبر داد.
یاسر علیزاده وزن این تعداد ماهی تلف شده را 45 تن اعلام کرد و گفت: این تعداد ماهی براثر جاری شدن سیل ناشی از بارندگی های روزهای گذشته و طغیان رودخانه ها تلف شده است.
وی اظهار داشت: دامپزشکی تمام ماهی های تلف شده را به صورت بهداشتی دفن کرد.

** تلف شدن 20 راس دام در دالاهو

همچنین رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دالاهو اعلام کرد که براثر جاری شدن سیل در روستای «زاغه» از توابع بخش گهواره این شهرستان و فروریختن دیوار اصطبل، 20 راس بز تلف شد.
اردلان جمشیدبیگی افزود که در اثر این حادثه همچنین هشت راس بز صدمه دیدند که توسط نیروهای دامپزشکی درمان شدند.
وی اظهار داشت که نیروهای دامپزشکی 20 راس بز تلف شده را به صورت بهداشتی دفن کردند.
به گزارش ایرنا ؛ در استان کرمانشاه چهار میلیون و 650 واحد دامی و بیش از یک هزار و 333 واحد دامپروری صنعتی شامل 700 واحد مرغداری گوشتی صنعتی، 176 واحد گاوداری شیری، 181 واحد پرواربندی گوساله و 219 واحد پرواربندی بره فعال است.
در این استان همچنین 24 واحد مرغداری تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی، 9 واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، 2 واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از 309 هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.
در استان کرمانشاه سالانه بیش از 451 هزار تن انواع محصولات دامی شامل 336 هزار تن شیرخام، 36 هزار و 300 تن گوشت قرمز، 63 هزار و 800 تن گوشت طیور، 11 هزار و 100 تن تخم مرغ و چهار هزار و 83 تن عسل تولید می شود.
اکنون یک کشتارگاه صنعتی دام در شهر کرمانشاه و 11 کشتارگاه سنتی و 9 کشتارگاه مرغ در استان فعال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها