رادیو ورزش تنها رادیویی در جهان به شمار می رود که به صورت 24 ساعته به مباحث ورزشی می پردازد و از این حیث بی نظیر است.
کد خبر: ۱۱۷۱۶۲۵
زنگ ملی ورزش در مسیر اعتلا و پویایی جوانان کشور

به گزارش جام جم آنلاین ، رادیو ورزش رسانه ای تاثیر گذار به شمار می رود که از روز نخست هم فلسفه وجودی اش این بود که نخست رویدادهای ورزشی جهان را بازتاب بدهد و سپس در توسعه ورزش همگانی بکوشد. در همین راستا برنامه ای تحت عنوان «زنگ ملی ورزش» که بسیار هم تاثیر گذار است از رادیو ورزش هر روز پخش می شود و هر روز به مدت 5 دقیقه جمع زیادی از هموطنان را مجاب به ورزش صبحگاهی می کند. ورزش چیزی جز سلامتی برای افراد به دنبال ندارد.

از سویی دیگر رسانه رادیو ورزش به بحث های کلان ورزش و مدیریت می پردازد و آن را به شکل های مختلف مورد بررسی قرار می دهد و علاوه بر آن به نقد هم می پردازد. در این رسانه برای هر رشته ای یک برنامه جداگانه وجود دارد.

از سویی رادیو ورزش می کوشد تا ورزش را به موضوع مهم تر و جذاب تری نزد مردم تبدیل کند و رویکرد جوانان را به حد اعلا برساند. جذابیت های بسیاری از رشته های ورزشی با کمک رسانه ها بیشتر می شود. بدون رسانه و بدون کمک آن ورزش حجم زیادی از کارایی خود را از دست می دهد و نمی تواند نقش فراگیری در جامعه داشته باشد. پویایی آن از دست می رود و سلامت جامعه تحت تاثیر قرار می گیرد. حالا متوجه می شویم که رسانه هایی همانند رادیو ورزش چه نقش تاثیرگذار و عمده ای بر روی جامعه می گذارند و چطور می توانند نگرش افراد را به مقولاتی همانند ورزش همگانی و توسعه آن تغییر بدهند.

در رابطه با حوزه ورزش و تربیت بدنی می توان مباحث کلان و جامعی را مطرح کرد اما یکی از مهم ترین موضوعات این است که چگونه آن را به شکل درست به مردم ارائه کرد تا علاقه مندی نسبت به آن به وجود بیاید.

در هفته تربیت بدنی می توانیم بیشتر از هر زمان دیگری روی این موضوع تمرکز کنیم که چطور میتوانیم راهکارهای بیشتری برای توسعه ورزش ارائه دهیم. قطعا یکی از این راهکارها استفاده از رسانه های تاثیر گذار همانند رادیو ورزش است. رادیو ورزش می توان یکی از قدرتمندترین اهرم های رسانه ای در جهت رشد و اعتلای ورزش باشد و به توسعه آن کمک کند هر چند تا همین امروز نیز به بهترین شکل ممکن از عهده این کار برآمده است.

البته در جهت رشد و ارتقای ورزش و افزایش سطح کارآیی رسانه ای همچون رادیو ورزش اقدامات بیشتری می توان انجام داد که مهم ترین عنصر در راه اعتلای این هدف «حمایت» است. این حمایت می تواند به صورت مالی باشد یا به صورت معنوی.

در واقع با حمایت می توان برنامه های مربوط به توسعه رسانه ای ورزش را به شکل راحت تر و مناسب تری انجام داد تا تاثیرگذاری ها بیشتر شود.

این حمایت خود موارد متعددی را دربرمی گیرد و محدود به یک یا دو مورد نیست. گاهی اوقات از این حمایت بهره مند هستیم و گاهی خیر. اما کلیت موضوع این است که جهت توسعه ورزش همگانی این حمایت را در اکثر اوقات در کنار خود داشته ایم.

از سویی تعاریف از رسانه های مختلف ورزشی باید تغییر کند. برخی از رسانه ها کار خاصی در جهت رشد، توسعه و اعتلای ورزش انجام نمی دهند اما برخی دیگر نقش بسیار تاثیر گذاری دارند و توسعه یکی از شعارهای اصلی آنهاست. به عنوان یکی از قدیمی ترین تهیه کننده های رادیو ورزش یقین دارم این رسانه تا امروز در جهت درستی برای اعتلای ورزش ایران گام برداشته است و مرور زمان باعث می شود کیفیت آثار تولیدی بالاتر هم برود که البته همانطور که اشاره کردم حمایت ها در این میان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

من رادیو ورزش را رسانه ای موفق می دانم که موفق شده تبلیغات گسترده ای در رابطه با ورزش همگانی داشته باشد. امید است که سایر رسانه های ورزشی بتوانند چنین نقشی از خود بر جای بگذارند.

احمد رضا طاهری- تهیه کننده رادیو ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها