رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون بااشاره به جریان‌سازی‌های خارجی علیه فعالیت‌های صنفی داخل کشورمان اعلام کرد، هرگز اصناف همراه نیات شوم خارجی نیستند؛ ولی برخی شیطنت‌های داخلی باعث سوء استفاده رسانه‌ها شده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۸۶
اصناف هرگز همراه نیات شوم رسانه‌های خارجی نیستند/ برخی شیطنت‌های داخلی سوژه‌ خارجی‌ها شده است

به گزارش جام‌جم آنلاین، سید رحیم مقیمی، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون ضمن تایید برخی فعالیت‌های رسانه‌های خارجی در فضای مجازی برای تشویق کسبه به تعطیلی واحد‌های صنفی خود گفت: براساس سابقه و عملکرد صنوف در میهن اسلامی ایران هیچگاه واحدهای صنفی و اتحادیه‌ها خلاف منافع ملی گام برنداشته‌اند و همواره پیرو مرجعیت کشورمان بوده‌اند. بنابراین اینبار هم خارجی‌ها خیال باطل دارند.

مقیمی در ادامه افزود: متاسفانه برخی شرایط تحمیل شده اقتصادی به کشورمان همچنین شیطنت تعداد از صنایع بالادستی در عرضه محصولات مورد نیاز واحدهای تولیدی باعث شده واحدهای تولیدی بعضا به دلیل نبود مواد اولیه تعطیل کنند که خارج‌نشینان در تلاش هستند از این فرصت به نفع خود استفاده کنند.

وی تاکید کرد: مسئولان دولتی در این شرایط باید با استفاده از قدرت قانونی خود بگونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که صنایع بالادستی بیشترین توزیع مواد اولیه در بازار داخلی کشورمان را داشته باشند تا واحدهای صنفی به دلیل کمبود مواد اولیه تعطیل نکنند و چرخه اقتصادی در بخش‌های مختلف حرکت داشته باشد.

این مقام صنفی معتقد است، عدم تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی باعث شده تا برخی از واحدهای کوچکتر برای دوره‌ای تا ثابت شدن شرایط تعطیل کرده باشند که این اتفاق در فعالیت‌های تجاری مرسوم است و نباید به حساب مخالفت با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تعبیر شود و بعضا همراهی با رسانه‌های خارجی ترجمه بشود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون تصریح کرد: البته برخی اخلالگران اقتصادی در این شرایط تلاش می‌کنند با ایجاد کمبودهای مختلف در بازار بخصوص مواد اولیه ذهنیت اشتباهی در میان مردم ایجاد کنند که مسئولان لازم است نسبت به آن دقت عمل بیشتری داشته باشند و البته این مشکلات را نباید به پای صنوف شناسنامه‌دار و با سابقه منظور کرد.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال با ایجاد کمبود مواد اولیه برای تولید انواع محصولات پلاستیکی اکنون طیف وسیعی از صنایع را با چالش تولید روبرو کرده‌اند که در آینده بتوانند از تعطیل شدن آنها به نفع خود جریان سازی کنند که یکی از بارزترین بخش‌ها امروز تولیدکنندگان محصولات کشاورزی گلخانه‌ای است.

مقیمی به خبرنگار ما گفت: بهترین گزینه برای اینکه زمینه هرگونه سوء استفاده خارجی از شرایط اقتصادی فعلی برطرف شود این است که مسئولان در میان فعالان اقتصادی حاضر شوند و صادقانه شرایط را توضیح دهند تا هرگونه ابهام در آینده حیات اقتصادی آنها منتفی شده باشد. به این ترتیب هرگز رسانه‌ها نمی‌توانند به شیطنت خود ادامه دهند، آحاد مردم همچنان پشت انقلاب و مقام معظم رهبری ایستاده‌اند.

به گفته رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون شدت گرفتن تبلیغات رسانه‌ای خارجی‌ها برای اعتصاب طی دو ماه اخیر به این دلیل است که طی ایام محرم و صفر بازار روزهایی را براساس سنت دیرینه خود تعطیل است و از همین رو رسانه‌ها این دوره را انتخاب کرده‌اند که بتوانند مانور تبلیغاتی گسترده‌ای از همراهی کسبه ارایه کنند درحالی که واقعیت چیز دیگری است.

وی به خبرنگار ما گفت: اصولا براساس عرف بازار با توجه به اینکه در محدوه بازار اغلب شهرها از جمله تهران هیات‌های عزاداری و سینه‌زنی حرکت می‌کند و مراسم سوگواری برگزار می‌شود. واحدهای صنفی برای سهولت انجام این کار تعطیل می‌کنند و خود در این مراسم شرکت دارند بنابراین اگرچه به ظاهر بازار تعطیل می‌شود اما تمام کسبه در محل‌‌های برگزاری مراسم حاضر هستند.

این مقام صنفی تصریح کرد: البته گروهی بسیار محدود ممکن است در میان بخش‌های مختلف بازار درگیر با افکار و نیات شوم رسانه‌های خارجی شده باشند ولی نباید فراموش کنیم خود کسبه و افراد با سابقه بازار و فعالان صنفی در مقابل آنها خواهند ایستاد تا این افراد به اشتباهاتشان پی‌ببرند دقیقا همانطور که در مشکلات دی ماه دیدیم صنف فروشندگان پلاستیک و نایلون هرگز واحدهای خود را تعطیل نکرد و همواره مشغول به ارایه خدمات بود و قطعا دیگر صنوف هم چنین برخوردی داشتند.

مقیمی اظهار کرد: جنگ اقتصادی اکنون بر کشورمان تحمیل شده و لازم است تصمیم‌گیرندگان دولتی با درنظر گرفتن تبعات این جنگ برای صنوف و واحدهای تولیدی تصمیم‌گیری کنند تا حیات اقتصادی آنها دستخوش تغییر معناداری نشود و بعضا این مشکلات مورد سوء استفاده بیگانگان قرار نگیرد. از این رو اگر زمینه همفکری و مشارکت اتحادیه‌ها در تصمیم‌گیری‌‌ها فراهم شود بدون تردید مشکلات کمتری خواهیم داشت.

عماد عزتی - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها