سفیر انگلیس در عراق ضمن محکوم کردن اتفاقات اخیر بصره و بغداد اعلام کرد که من و اعضای تیمم با همکاران ایرانی و آمریکایی ارتباط داریم.
کد خبر: ۱۱۶۳۶۴۶
سفیر انگلیس در عراق : با همکاران ایرانی و آمریکایی ارتباط دارم

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، جان وولکس، سفیر انگلیس در بغداد در واکنش به اتفاقات اخیر عراق و بصره و حمله به کنسولگری ایران در آنجا در بیانیه ای اعلام کرد: همانند تمام دیپلمات ها طبیعی است که هرگونه خشونت علیه دیپلمات‌ها از جمله اتفاقات اخیر بغداد و بصره را محکوم می‌کنم. دیپلماسی راه مهمی برای حل درگیری‌ها و تنش‌ها است اما این مساله نیازمند فضایی امن برای دیپلمات‌ها است تا بتوانند تفاهمات مشترکی بر اساس قوانین بین‌المللی ایجاد کنند.

در این بیانیه آمده است: من و اعضای تیمم با همکاران ایرانی و آمریکایی ارتباط داریم و امیدواریم در روزهای آینده بتوانیم به دور از ادعاها و نظریات توطئه تحلیل های خود در رابطه با حقایق روزهای اخیر را در اختیار هم قرار دهیم.

سفیر انگلیس در عراق گفت: عراقی ها باید مطمئن باشند که نظریه های سیطره آمریکا و ایران بر عراق جدی نیست به خصوص بعد از اینکه می بینیم مقتدی صدر و ائتلاف سائرون در انتخابات پیروز می شوند و نقشی اساسی در تشکیل دولت ایفا می کنند. تنها روشی که عراقی ها در این روزهای سخت باید به کار گیرند ملی گرایی و ایجاد پل های ارتباطی میان اقوام و طوائف و همچنین تعامل محکم با بیگانگان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها