اسرائیل، عربستان را در حمله به یمن به سلاح‌هایی مجهز کرد که استفاده از آن ممنوع است؛ هدف اسرائیل آزمایش آن‌ها بر انسان است.
کد خبر: ۱۱۵۲۰۷۳
استفاده عربستان از سلاح‌های اسرائیلی در یمن

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، پایگاه اینترنتی الخلیج آنلاین نوشت: برخی منابع در کنگره آمریکا با اشاره به استفاده عربستان سعودی از سلاح های ساخت رژیم صهیونیستی در جنگ ضد یمن گفتند ریاض به خریدن سامانه موشکی گنبد آهنین اسرائیل تمایل دارد.

برخی منابع نزدیک به کمیسیون اطلاعات کنگره آمریکا فاش کردند نیروهای سعودی در حمله نظامی خود به یمن - که آخرین آن حمله به شهر حدیده بود - از سلاح های اسرائیلی استفاده می کنند.

این منابع به شرط فاش نشدن نام خود به خلیج آنلاین گفتند اسرائیل نیروی هوایی عربستان را در حمله به استان های یمن به بمب ها و موشک هایی مجهز کرد که از نظر جامعه بین المللی استفاده از آن ممنوع است و هدف اسرائیل آزمایش این سلاح ها و اطلاع از قدرت ویرانگری و تاثیر آن بر انسان است.

این منابع اعلام کردند نیروی هوایی عربستان سعودی از ترس فاش شدن خبر و درز کردن آن در رسانه ها این سلاح های اسرائیلی را به عنوان سلاح های آمریکایی تحویل گرفت.

اطلاعات به دست آمده از منابع خلیج آنلاین با برخی گزارش های رسانه ها مطابقت دارد که نشان می دهد عربستان سعودی مایل است به برخی سلاح های ساخت اسرائیل از جمله سامانه موشکی گنبد آهنین دست یابد.

با اینکه عربستان سعودی و اسرائیل روابط مستقیم دیپلماتیک یا تجاری با یکدیگر ندارند اما تحولات اخیر که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ایجاد کرده است نشان می دهد در روابط میان این دو همپیمان جدید تحول ریشه ای ایجاد خواهد شد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در ماه ژانویه گذشته به نقل از روزنامه «باسلر زایتونگ» چاپ سوئیس نوشت دولت عربستان برای مقابله با حملات یمنی ها ضد این کشور به خریدن سامانه موشکی گنبد آهنین اسرائیل مایل است.

این روزنامه به نقل از یک تاجر اروپایی سلاح که در ریاض مقیم است فاش کرد سعودی ها در حال بررسی خریدن تجهزات نظامی اسرائیلی هستند.

روزنامه باسلر زایتونگ نوشت برخی کارشناسان نظامی سعودی پیشتر فناوری نظامی اسرائیل را در ابوظبی پایتخت امارات بررسی کرده بودند.

روزنامه «مارکر» چاپ فلسطین اشغالی هم اواخر ماه مه سال 2017 فاش کرد شرکت های تسلیحاتی اسرائیلی از سود قراردادهای بزرگ تسلیحاتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سفر به ریاض با عربستان سعودی امضا کرده بود سهم بزرگی خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها