عضو فراکسیون امید مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس به بیش از 100 امضا رسیده است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه تیم اقتصادی دولت بصورت کامل در مجلس حاضر نمی شوند تا گزارش منسجمی به نمایندگان ارائه دهند گفت:این انتقاد وجود دارد که چرا هر بار یک تکه از دولت با مجلس نشست برگزار می کند و بطور کامل در مورد حل مشکلات همدلی درکابینه دیده نمی شود.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۲۴
استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس به بیش از 100 امضا رسیده است

به گزارش جام جم آنلاین، ابوالفضل موسوی نماینده یزد با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر صنعت معدن تجارت ورئیس سازمان برنامه و بودجه افزود:دراین جلسه آقای لاریجانی رئیس مجلس از دولت خواست که در مورد شرایط کشور استراتژی مناسبی در حوزه خارجی و داخلی داشته باشد.

وی گفت:در استراتژی خارجی عنوان شد که باید در حفظ و پایداری برجام تاکید شود ولی در مورد از بین رفتن این توافق نیز باید آمادگی لازم وجود داشته باشد تا با هر گونه کارشکنی احتمالی مقابله شود.

عضو فراکسیون امید مجلس در ارتباط با کنترل مباحث داخلی نیز افزود:تاکید شده که فرمانده جنگ اقتصادی فعلی دولت است فلذا باید تمام وکمال مجلس ودولت بایکدیگر همکاری لازم راداشته باشند .

وی با بیان اینکه دولت باید ظرفیت های خوبی را که قانون برای اداره اقتصاد مهیا کرده اجرایی نماید گفت:دولت می تواند حذف یارانه ها را طبق قانون اجرایی کند و نسبت به کوچک سازی بدنه خود اقدام نماید تا در شرایط سخت امکان کنترل کشور را داشته باشد.

موسوی نماینده یزد افزود:در این جلسه در مورد توزیع و تک نرخی شدن ارز از سوی دولت که تبعات زیادی را در جامعه بوجود آورده تذکراتی داده شد و مقرر شد که بازار ثانویه ارز تشکیل شود تا در هر شرایطی التهابات داخلی کنترل شود.

وی با بیان اینکه امید به جامعه و رسیدن اطلاعات درست به مردم نیز از دیگر محورهای بحث بود افزود:ما درشرایط جنگ از حمایت مردم برخوردار بودیم لذا هماهنگی جامعه با حکومت می تواند بزرگترین پشتوانه برای کشور در نبرد اقتصادی فعلی باشد.

وی درمورد نحوه عملکرد وزارت صنعت معدن و تجارت نیز افزود:تعداد زیادی از نمایندگان به اقای شریعتمداری برای نحوه عملکردشان تذکر دادند و تاکید کردند که در تیم اقتصادی دولت نباید اختلاف نظر وجود داشته باشد .

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجلس در مورد حل مشکلات عزم راسخی دارد گفت: استیضاح وزرای اقتصادی از جمله وزیر اقتصاد به حدود 100 امضا رسیده است و حدود 200 نماینده نیز خواستار اصلاح کابینه اقتصادی دولت هستند فلذا دست مجلس برای استفاده از ابزارهای نظارتی باز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها