اگر جزو علاقه مندان محصولات هیوندای و بخصوص شاسی بلند باشید حتما با سانتافه و توسان برخورد کرده اید.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۵۷
جدال دو هم وطن؛ سانتافه در مقابل توسان

این برخورد در مسافت های دور تشخیص دو خودرو را سخت میکند. در این مقاله سعی داریم تا این مسیر را برای شما تسهیل کنیم.

در نگاه اول هیوندای توسان و هیوندای سانتافه شباهت های بسیاری با هم دارند، با این حال تفاوت های کلیدی در دو خودرو مشهود است.

هیوندای سانتافه ظاهر کشیده تری در نمای جلو و در عقب نیز طراحی چراغ متفاوتی در قیاس با هیوندای توسان دارد.

طراحی هر دو خودرو جذاب و هر یک با هدف جلب گروه خاصی از مخاطبان بوده است.



در طراحی داخلی این تمایزها مشهودتر است. فضای داخلی هیوندای سانتافه بیشتر است.

طراحی داشبورد و قسمت مرکز آن کاملا متفاوت از یکدیگر بوده و عقربه ها و جنس متریال به کار برده شده کاملا متمایز می باشد اما اگر کمی دقیق تر بگوییم کیفیت فضای داخلی برای توسان کمی بهتر از سانتافه است.

توسان و سانتافه دو موتور متفاوت انتخاب دارند که یکی تنفس طبیعی و دیگری پرخوراند(توربوشارژ) است.

هیوندای توسان می تواند با یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری یا یک موتور 1600 سی سی توربوشارژ همراه باشد.

لازم به ذکر است که موتور توربوشارژ توان خروجی بالاتر و مصرف سوخت کمتری دارد، هرچند در بلند مدت استهلاک بیشتری را باید از موتور توربوشارژ انتظار داشت.

در سوی مقابل هیوندای سانتافه به شیوه ای مشابه یک موتور 2.4 لیتری طبیعی و یک موتور 2000 سی سی توربوشارژ را به عنوان محرکه همراه خود دارد.

تفاوت حجم موتور سانتافه به علت حجم بزرگتر آن است و مصرف آن نیز حدود 10 درصد نسبت به توسان بالاتر است.

اما دقیق شدن در مورد این دو خودرو در زمینه امکانات، یک تعارض جدی را نشان می دهد.

قیمت بالاتر دلیل بر بروز بودن نیست! طراحی هیوندای سانتافه به سال 2014 برمی گردد و دارای امکاناتی همچون صندلی های دارای تهویه، درب عقب برقی، چراغ های جلوی زنون، یک صفحه لمسی 8 اینچی، هشدار برخورد از عقب و سیستم دید نقاط کور می باشد.

در سوی مقابل هیوندای توسان طراحی به روزتری دارد و علاوه بر امکانات فوق سیستم هشدار خروج از لاین، هشدار برخورد از جلو، ترمز خودکار و آپشن های ریز و درشت دیگری دارد که وزنه مقایسه را به نفع آن سنگین تر می کند.



هر دو خودرو در زمینه امنیت 5 ستاره دارند ولی توسان به علت وجود سیستم هایی نظیر هشدار خروج از لاین، هشدار برخورد از جلو و ترمز خودکار عملکرد بهتری دارد.



اما وقتی سوار دو خودرو میشود تمایز آنچنانی قابل درک نیست. اما باید گفت سانتافه به علت حجم بیشتر فضای کابین و قدرت بالاتر متناسب تر از هیوندای توسان برای جاده هاست. هر چند این تمایز جزئی است و توسان نیز کمی چالاک تر از سانتافه است.



در نهایت تصمیم گیری در مورد این دو خودرو کمی سخت است. هیوندای سانتافه پرفروش ترین شاسی بلند تاریخ خودروهای وارداتی ایران است و از این نظر هیچ خودرویی به گرد پای آن نمی رسد. باید گفت این اتفاق بی دلیل نیست و آن انطباق با سلیقه خریدار ایرانی است.

اگر مسافرت شما بیشتر از مسافت های داخل شهری است و تعداد نفرات بیشتری با خود دارید سانتافه گزینه بهتری است اما فراموش نکنید هیوندای توسان با قیمت کمتر امکانات بهتری در اختیار شما قرار میدهد و چالاک تر است.

این اختلاف قیمت گاهی در مرز 70 میلیون تومان برای مدل های فول است.

لازم به ذکر است سانتافه در سری جدید خود به کل طراحی متفاوتی را تجربه کرده و مدل مورد مقایسه برای توسان و سانتافه در مقاله حاضر 2016 بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها