دزدان «ان . اس» سوار که به صورت شیفتی در شرق تهران گوشی قاپی می‌کردند، پس از دستگیری به صد فقره سرقت اعتراف کردند.
کد خبر: ۱۱۴۷۰۸۲
شیفت‌بندی سارقان برای گوشی قاپی

به گزارش جامجم، رسیدگی به این پرونده در پی وقوع موبایل قاپی در شرق تهران در دستور کار پلیس قرار گرفت. بررسی پروندهها نشان میداد، راکب یک دستگاه موتورسیکلت ان.اس با پرسهزنی در خیابانها، اقدام به سرقت میکند. در حالی که 20 شکایت از اعضای این باند مطرح شده بود، ماموران کلانتری 121 سلیمانیه در جریان سرقتی دیگر در خیابان پرستار قرارگرفتند.

چهره سارق در دوربین مداربسته

با حضور ماموران تجسس کلانتری در محل سرقت مشخص شد، سارق با یکدستگاه موتور ان. اس قرمز اقدام به موبایل قاپی کرده است. شاکی به ماموران گفت: در پیادهرو در حال صحبت با تلفن همراه بودم که از پشت سر صدای موتور شنیدم. خودم را کنار کشیدم تا رد شود که هنگام عبور، تلفن همراهم را قاپید.

با بررسی محل سرقت مشخص شد، آنجا مجهز به دوربین مداربسته بوده که با بررسی فیلم آن چهره سارق شناسایی شد، اما او پلاک موتور را مخفی کرده بود.

ماموران در ادامه هویت سارق به نام میلاد را شناسایی کردند که در همان خیابان پرستار زندگی میکرد. گروهی از ماموران با دستور قضایی برای دستگیری میلاد به مقابل خانهاش رفتند که متهم همراه دو همدستش از راه پشتبام فرارکردند. عملیات تعقیب و گریز در پشت بام برای دستگیری سارقان آغاز شد و ماموران موفق به دستگیری سه متهم شدند.

موتورسیکلت ان . اس قرمز هم در پارکینگ خانه شناسایی شد. سه پسر جوان منکر سرقت شده و مدعی شدند نمیدانند موتور متعلق به چه کسی است. در این هنگام یکی از سارقان قصد پرت کردن سوئیچ موتور را داشت که ناکام ماند و راز سرقت آنها فاش شد.

اعتراف به 100دزدی

متهمان پس از انتقال به کلانتری و مشاهده فیلم دوربینهای مداربسته لب به اعتراف گشوده و به صد فقره موبایل قاپی اعتراف کردند. میلاد در بازجوییها گفت: هر سه نفر معتاد هستیم و برای تامین هزینه موادمخدر، موبایل قاپی میکردیم. برای اینکه از سوی پلیس شناسایی نشویم، شیفتبندی کرده بودیم و به صورت تک نفره سرقت میکردیم. صبح یک نفر میرفت، ظهر نفر بعدی و شب نفر سوم. گوشیهای سرقتی را صد تا 150 هزار تومان میفروختیم. هر روز یک نفر مسئول خرید موادمخدر بود.

سرهنگ محمود مالمیر، رئیس کلانتری 121 سلیمانیه در این باره به جامجم گفت: متهمان پس از اعتراف به صد فقره سرقت تحویل پلیس آگاهی شدند. فعالیت گسترده اعضای این باند در حوزه چهار کلانتری باعث شده بود در بین اهالی به موبایل قاپان ان . اس سوار مشهور شوند.

وی در ادامه افزود: متهمان در تحقیقات مدعی شدند، افرادی را در پیادهرو شناسایی میکردند که هنگام مکالمه گوشی را به سمت خیابان میگرفتند، به همین خاطر به شهروندان توصیه میشود هنگام صحبت با تلفن همراه مراقب سارقان بوده و گوشی را به سمتی که دیوار است بگیرند.

همچنین از صحبت کردن با تلفن همراه در محلهای خلوت و تاریک خودداری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها