برنامه‌ های 3 نامزد شهرداری روی میز شورای شهر قرار گرفت

اگر شهردار شوید، چه می کنید؟!

باز شورا، باز هم شهرداری و باز هم استعفا! باز شایعه و تکذیب و باز هم پذیرش و تائید! شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران دیروز با همین خبرها شروع شد، جلسه‌ای که از مدت‌ها قبل خیلی‌ها چشم‌انتظارش بودند تا طبق برنامه‌های اعلام‌شده، چهار نامزد از هفت نامزد منتخب شورا برای تشریح برنامه‌های‌هایشان پشت تریبون قرار بگیرند و در فرصتی دوساعته به ارائه برنامه‌ها و پرسش و پاسخ با اعضای شورا بپردازند.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۵۴
اگر شهردار شوید، چه می کنید؟!

دیروز اما رئیس شورای شهر تهران، پیش از شروع رسمی این جلسه، از استعفای یکی از نامزدها یعنی محمدابراهیم انصاری‌لاری خبر داد و گفت: علت انصراف انصاری‌لاری از نامزدی شهرداری تهران مساله شخصی بوده است.

محسن هاشمی گفت: استعفای لاری از نامزدی شهرداری تهران، شنبه‌شب به دست ما رسید.

هاشمی در حالی از انتخاب شهردار تهران از بین شش نامزد باقیمانده خبر داد که یک روز قبل‌ترش، در حاشیه افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران در جمع خبرنگاران گفته بود: من هم خبر استعفای آقای انصاری‌لاری را در شبکه‌های اجتماعی دیدم و این استعفا هنوز رسما داده نشده است که البته مورد پذیرش ما هم قرار نمی‌گیرد. بعد هم تاکید کرده بود: این‌که گفته می‌شود شورا با قحط‌الرجال مواجه شده، درست نیست!

رجال منتخب شورا اما دیروز از هفت نفر به پنج نفر رسیدند و به این ترتیب از فهرست قبلی شورا با استعفای انصاری‌لاری و محمود حجتی تنها محمدعلی افشانی، پیروز حناچی، محمود حسینی،
حجت‌ا... میرزایی و سمیع‌ا... حسینی مکارم باقی ماندند.

میرزایی: شفافیت آری،‌ افشاگری هرگز

با تمام این تفاسیر با استعفای انصاری‌لاری، دیروز جوان‌ترین نامزد شورا برای پوشیدن ردای شهرداری پایتخت، به‌عنوان اولین نفر، پشت تریبون قرار گرفت و از برنامه‌هایش گفت.

حجت‌ا... میرزایی با اشاره به حضور هشت ماهه‌اش در شهرداری تهران گفت: ما بیش از این‌که به تغییر راننده نیاز داشته باشیم به تغییر جاده و رویکردهای آن نیاز داریم. او روی مشکلاتی که گریبان تهران را گرفته، دست گذاشت و یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایش را چاره‌اندیشی برای این مشکلات عنوان کرد.

آلودگی‌های زیست‌محیطی در بخش دیگری از صحبت‌های میرزایی، به‌عنوان یکی از مشکلات بزرگ ساکنان شهر تهران عنوان شد و میرزایی با اشاره به این موضوع گفت: امروز شهر تهران یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولید آلایندگی است به طوری که از سال 90 تا 96، 200 روز ناسالم داشته‌ایم.

معاون فعلی برنامه‌ریزی، توسعه شهری شهرداری تهران در نهایت از ارائه برنامه‌هایش با شعار « شفافیت آری،‌ افشاگری هرگز» خبر داد.

افشانی؛ شهر زیست‌پذیر، شهروند مشارکت‌پذیر

بعد از میرزایی، نوبت به محمدعلی افشانی دیگر نامزد شهرداری پایتخت رسید و گفت ارتقای سطح فرهنگ شهرنشینی و دادن اولویت به آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های اصلی شهرداری تهران باید باشد، آنچه امروز باعث رنج مردم شده این باور است که فساد در سازمان‌ها و نهادهای مختلف وجود دارد. باید روی شفافیت توجه ویژه‌ای داشته باشیم و مردم مطلع باشند آنچه به شهرداری پرداخت می‌کنند، چطور هزینه می‌شود.

اگر این کارها را انجام ندهیم قطعا شاهد مشارکت شهروندی نخواهیم بود.

افشانی رضایت‌مندی مردم را به عنوان شاخصی مهم برای ارزیابی عملکرد یک مدیر عنوان کرد و گفت، لذا با همین نگاه برنامه خود را برای تصدی شهرداری تهران ارائه کرده‌ام.

او برنامه‌هایش را با عنوان «شهر زیست‌پذیر، شهروند مشارکت‌پذیر» به شورا ارائه کرد.

مدیریت بافت فرسوده، مورد توجه این نامزد شورا هم قرار گرفت و او از آن به‌عنوان یکی از چالش‌های شهر تهران نام برد.

جلوگیری از تخریب باغات و صدور شناسنامه فنی برای ساختمان‌ها، مدیریت آلودگی هوا و رسیدگی به وضعیت حمل و نقل عمومی، موضوعاتی بودند که در ادامه مورد توجه افشانی قرار گرفتند.

حسینی‌مکارم: تلاش برای ایجاد شهری ایده‌آل

سمیع‌ا... حسینی‌مکارم، سرپرست شهرداری تهران سومین نامزد شهرداری تهران بود که فرصت کرد از برنامه هایش حرف بزند. ‌او گفت تلاش می‌کند تهران شهری مدرن، اسلامی، مشارکت‌جو، شهروندمدار و دانش‌بنیان باشد‌.

آن طور که سرپرست شهرداری تهران گفت خواست و مطالبه مردم از اعضای شورای شهر و شهرداری این است که برای ارتقای کیفیت زندگی‌شان تلاش شود، زیرا مردم ‌آسایش و ‌آرامش می‌خواهند.

‌مکارم‌حسینی گفت: برنامه من با پیام «تهران شهر امید» شروع شده است. اولا با تائید اعضای شورای شهر تهران و پیگیری و حمایت شما، ما سندی تهیه کردیم که یکی از اسناد منحصر به فرد در جمهوری اسلامی است. سند تحول، تصویر روشن و جامعی به ما ارائه می‌کند. مصوبه شما در رابطه با برنامه سوم توسعه شهر تهران، الزامات و سیاست‌ها را ابلاغ کرد.

‌سرپرست شهرداری تهران افزود: یکی دیگر از مسائل، توسعه تفرجگاه‌ها و مال‌هاست(پاساژ) که ترافیک تهران را به‌هم زده است. پروژه‌ها براساس هزینه فایده دقیق نبوده و قیمت تمام شده پروژه‌ها بسیار بالاست. در فاصله سال‌های 92 تا 95، 235 پروانه ساختمانی با حدود 6000 هکتار در اراضی باغی شهر تهران صادر شده است.

‌دیروز سه نامزد شهرداری تهران از برنامه‌هایشان گفتند، براساس برنامه امروز نیز باید دو نامزد دیگر از برنامه‌هایشان بگویند. به این ترتیب پیروز حناچی و محمود حسینی‌پژوه در شورای شهر تهران حاضر خواهند شد.

مینا مولایی - جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها