شب نیمه شعبان، شب بسیار مبارکی است و احیاء این شب اهمیت ویژه ای دارد.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۳۴
اعمال مستحب شب نیمه شعبان

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، شب نیمه شعبان، شب بسیار مبارکی است، از امام صادق علیه السّلام روایت شده که از امام باقر علیه السّلام از فضیلت شب نیمه شعبان سؤال شد، ایشان فرمود: این شب پس از شب قدر برترین شب هاست.

در این شب، خداوند متعال فضل خود را بر بندگان سرازیر می کند، و آنان را به بخشش و کرم خویش می آمرزد، پس در تقرّب جستن به سوی خدای تعالی در آن بکوشید، که آن شبی است که خدا به ذات مقدّس خود سوگند یاد کرده، که سائلی را از درگاه خویش با دست خالی باز نگرداند.

شب نیمه شعبان شبی است که حق تعالی آن را برای ما قرار داد و در عوض شب قدر که آن را مخصوص پیامبر(ص) فرمود، پس در دعای و ثنا بر خدای تعالی کوشش کنید.

اعمال مستحب شب نیمه شعبان

شب زنده داری به نماز و دعاء و استغفار و ذکر صلوت، چنان که امام زین العابدین علیه السّلام انجام می دادند، و در روایت آمده است هرکه این شب را به راز و نیاز و عدابت بپردازد دل او نمیرد در روزی که دل ها بمیرند.

قرائت زیارت امام حسین (ع) که افضل اعمال این شب است و باعث آمرزش گناهان می شود در این شب بسیار تأکید شده است.

همچنین در نیمه شعبان هر یک از اذکار "سُبْحانَ اللّهِ" ، "الْحَمْدُلِلّهِ" ، "اللّهُ اَکْبَرُ" وَ "لا اِلهَ اِلا اللّهُ" صد مرتبه گفته شود.

دعای کمیل را در شب نیمه شعبان فراموش نکنیم

بنا بر روایت «کمیل» یار وفادار امیرالمؤمنین (ع)، در جلسه‌ای یکی از یاران حضرت از ایشان درباره این آیه شریفه سوره دخان «فیها یفرق کل أمر حکیم» سؤال کرد، ایشان نیز در تفسیر شب قدر که امور آدمیان در آن مقدر می‌شود به بیان اهمیت شب نیمه شعبان پرداختند و به خصوص بر خواندن دعای حضرت خضر (علیه ‌السّلام) در این شب نیمه شعبان تأکید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها