نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در کنفرانسی در نیویورک اذعان کرد که توانمندی این رژیم برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بسیار محدود است.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۲۳
اولمرت: اسرائیل توان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به ناتوانی این رژیم برای مقابله نظامی با ایران اذعان کرد و گفت اسرائیل توان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد.

وی روز یکشنبه در هفتمین همایش سالانه صهیونیستی-آمریکایی روزنامه جروزالم پست در نیویورک اعلام کرد تل‌آویو قادر نیست به همان روشی که به تاسیسات هسته‌ای سوریه آسیب زد، به طور موفقیت‌آمیزی برنامه هسته‌ای ایران را هدف قرار دهد.

ایهود ولمرت در این کنفرانس تصریح کرد: «ما آنچه در سوریه انجام دادیم را در ایران نمی‌توانیم انجام دهیم. سوریه نسبتا نزدیک است و تمام تاسیسات هسته‌ای آن تنها در یک سازه خلاصه شده بود. بنابراین، وقتی این سازه نابود شد، تمام توانمندی هسته‌ای این کشور نابود شد؛ البته تا زمانی که آنها (سوری‌ها) تصمیم بگیرند دوباره یک راکتور جدید بسازند.»

وی که حمله جنگنده‌های اسرائیلی به راکتور هسته‌ای ادعایی سوریه در سال 2007 در زمان نخست‌وزیری او انجام شد، ادامه داد: «اما درمورد ایران ما با وضعیت کاملا متفاوتی روبه‌رو هستیم. فاصله ما با این کشور زیادتر است و مهتر اینکه تاسیسات هسته‌ای آن در نقاط مختلف و بعضا در زیر زمین پراکنده‌اند. بنابراین، توانمندی اسرائیل برای نابودی توانمندی هسته‌ای ایران بسیار محدودتر است و به قابلیت‌های متفاوتی نیاز دارد که ما فعلا فاقد آن هستیم.»

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی که به تازگی پس از گذراندن دوران محکومیت خود به دلیل فساد از زندان آزاد شده است، در ادامه مدعی شد: «زمانی که من نخست‌وزیر بودم، اسرائیل برای اطمینان از اینکه در معرض تهدید هسته‌ای ایران قرار ندارد، اقداماتی انجام داد که با هر استانداردی غیرمعمول به نظر می‌رسد و شما تا سالها چیزی درباره آنها نخواهید شنید.»

اولمرت در گفتگو با یاکوف کاتز، سردبیر جروزالم پست، اعلام کرد او در زمان نخست‌وزیری خود تصمیم گرفت تا به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نکند، زیرا اسرائیل تنها می‌توانست برنامه هسته‌ای ایران را دو سال عقب بیندازد. وی در این مصاحبه تاکید کرد خطر حمله به ایران بسیار بیشتر از هرگونه دستاورد حاصل از این درگیری خواهد بود و این حقیقت همچنان پابرجا است.

ترامپ به فکر تغییر توافق هسته ای ایران نباشد

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به اینکه آیا برنامه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای حفظ یا لغو توافق هسته‌ای ایران تا روز 12 ماه مه (22 اردیبهشت) به خواست نتانیاهو مشخص خواهد شد، اعلام کرد در این باره با نظر نخست‌وزیر این رژیم یا رئیس جمهور آمریکا موافق نیست.

وی تاکید کرد: من مطمئن نیستم حق با ترامپ باشد. اگر روش جایگزینی وجود دارد این توافق را تغییر دهید اما اگر جایگزینی برای آن سراغ ندارید به دنبال تغییر این توافق نباشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها