عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:مهمترین مساله برای جوان ،اشتغال است که متاسفانه دولت تاکنون از تحقق آن عاجز بوده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۶۸
دولت در اشتغال جوانان عاجز بوده است/ دو میلیون 600 هزار نفر دارای شغل ناقص هستند

به گزارش جام جم آنلاین سیدحسن حسینی نماینده شاهرود با اشاره به نظر دولت در تامین یک میلیون 30 هزار شغل طی امسال افزود:اگر این حد از اشتغال نیز اتفاق بیافتد بازهم کفاف نزدیک به 3 میلیون بیکاری را که برابر آمار ارائه شده وجود دارد نمی کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در کشور دو میلیون 600 هزار نفر دارای شغل ناقص هستند یادآور شد: برای رسیدن به عدد مطلوب باید حداقل 20 درصد بیش از نیاز سالانه و بیش از تعداد کسانی که به حوزه بیکاران اضافه می شوند در کشور شغل ایجاد کنیم که متاسفانه در این بخش موفق نبودیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:مجلس شورای اسلامی همکاری با دولت را دراولویت خود قرار داده و با تصویب قوانین و بودجه های سنواتی هرچه قوه مجریه خواسته مصوب کرده و حتی بیش از خواسته دولت در میدان چاره اندیشی امر اشتغال جوانان حاضر بوده است.

نماینده شاهرود با اشاره به ایجاد بحران اشتغال در کشور افزود:در صورت حل نشدن این بحران شاهد بحران های اجتماعی دیگر مانند بالا رفتن سن ازدواج ، کاهش نرخ باوری و به دنبال آن کاهش رشد جمعیت و ایجاد آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

وی در مورد اقدام عملی برای حل مشکل اشتغال جوانان تاکید کرد:درحوزه اقتصاد راهکارهای بسیاری مهمی تبیین شده اما اراده ای بر عملیاتی شدن آن وجود ندارد و مسئولین ما هنوز مانند شرایط عادی فکر و عمل می کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی شرایط اشتغال در کشور را مانند شرایط جنگ عنوان کرد و گفت:در شرایطی که دنیا با کشور در نبرد اقتصادی است باید برنامه ریزی ها و ساختار نیروی انسانی و راهکار ها ،به نوعی برای شرایط جنگی تدارک دیده شود و این در حالی است که مسئولین ما فکر می کنند کشور در شرایط عادی به سر می برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها