نگاهی به بازار خرید و فروش خودروهای خارجی نشان می دهد محدوده بودجه 100 تا 150 میلیون تومان یکی از بهترین و پرخرید و فروش ترین بازه های قیمتی در حوزه خودروست.
کد خبر: ۱۱۲۶۹۷۸
معرفی شاسی بلندهای 100 تا 150 میلیون تومانی

بخصوص اینکه فاصله گرفتن از محدود بودجه 100 میلیون تومان می تواند منجر به خرید خودروهای پر کیفیت تر گردد.

خودروهای شاسی بلند صفر کیلومتر سانگ یانگ نیوکوراندو، نیسان جوک، سوزوکی ویتارا 2400 (داخلی)، چری تیگو 7، سانگ یانگ تیوولی، رنو کپچر، رنو داستر دو دیفرانسیل، پژو ۲۰۰۸ و ام جی GS گزینه های متعدد این رده بصورت ترکیبی از سلایق و کمپانی های متعدد سازنده اروپایی و آسیایی هستند.

بخشی از این خودروها برای بازار آشنا و بخشی نیز به تازگی به بازار عرضه شده اند. ابتدا به بررسی گزینه های اروپایی چون رنو و پژو می پردازیم.

رنو داستر

رنو از جمله خودروسازهایی است که به تولید خودروهای اقتصادی شناخته شده و این موضوع در دو محصول تولید این شرکت نیز مشهود است.

رنو داستر محصول همکاری مشترک رنو و داچیا است که در سال 2010 بعنوان خودروی اقتصادی و ارزان قیمت وارد بازار گردید که به علت کیفیت و سگمنت قیمتی مناسب فروش بالایی را تجربه کرد.

این خودرو که از یک موتور 2 لیتری با قابلیت با توان 135 اسب بخار بهره می برد، ابتدا بصورت تک دیفرانسیل و بعدها به فرم 4WD وارد بازار گردید.

جعبه دنده قرارگرفته روی خودرو از نوع شش سرعته دستی و یا اتوماتیک تیپ ترونیک 4 سرعته است.

نوع امکانات در نوع تک دیفرانسیل کمتر از دو دیفرانسیل بوده ولی در کل شامل آیینه های برقی، کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه هوا، سیستم هشدار دهنده، اتصال بلوتوث و USB، چراغ های مه شکن، ترمز ABS، ضربه گیر های همرنگ با بدنه و کنترل سیستم صوتی روی فرمان می باشد.

در تیپ دو دیفرانسیل خودرو از امکاناتی نظیر کروز کنترل، چهار کیسه هوا، سیستم EBD، مانیتور، دوربین دید عقب، سیستم موقعیت یابی و ... برخوردار است.

این خودرو با کسب سه ستاره ایمنی از موسسه Euro Ncap، بیشتر فروش خود را مدیون کیفیت بالای تولید و مونتاژ، مصرف اقتصادی و استهلاک پایین قطعات است که توانسته در رده قیمتی که عرضه شده رضایت مالکان را جلب کند. داستر در سال 2016 دچار فیس لیفت شده و ظاهر و امکانات آن به روزتر گردیده است.

رنو کپچر

اما رنو کپچر که در رده شاسی بلندهای شهری قرار دارد با طراحی جذاب و متفاوت خود و بویژه استفاده از رنگ متفاوت برای بدنه و سقف و ستون ظاهری جوان پسند و اسپرت دارد.

استفاده از موتور 1200 سی سی در کنار یک جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه که تاخیر در تعویض دنده را به حداقل می رساند، شتاب قابل قبولی به خودرو داده است.

تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم daylight، آینه های جانبی برقی با گرمکن ، سیستم استارت دکمه ای هوشمند، کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter)، سیستم مصرف بهینه موتور (ECO-MODE) ، کارت قفل و استارت هوشمند رنو ، مانیتور با سیستم موقعیت یابی، دوربین عقب و گرم کن صندلی های جلو مهمترین امکانات این خودرو هستند.

کسب پنج ستاره از موسسه Euro Ncap ایمنی خودرو را تضمین میکند. لذا کپچر را باید خودرویی اقتصادی بر اساس روال رنو و ایمن و با کیفیت، با طراحی جذاب دانست.

محصولات رنو در ایران توسط نگین خودرو نمایندگی رسمی رنو عرضه و پشتیبانی می گردد.

پژو 2008

پژو 2008 را نیز باید یکی از عواید برجام باید دانست که تولید آن پس از بازگشت پژو به ایران آغاز شد.

این خودرو که در سال 2013 به سبد محصولات پژو پیوسته یک شاسی بلند جم و جور است که تولید آن از اردیبهشت با همکاری ایران خودرو در کشور آغاز شده است.

موتور این خودرو 1600 سی سی و جعبه دنده آن به دو فرم شش سرعته دستی و چهار سرعته اتوماتیک عرضه می شود.

پژو 2008 از نوع تک دیفرانسیل بوده و شتاب صفر تا 100 آن زیر 10 ثانیه گزارش می شود. طراحی داخلی کابین به روز و فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان نیز کافی می باشد.

صفحه نمایشگر 7 اینچی، اتصال بلوتوث، کنترلر روی فرمان، سیستم دید عقب، سیستم نمایش اطلاعات، سیستم توزیع کننده نیروی ترمز، سیستم کمکی ترمز، کروز کنترل و شش کیسه هوا در کنار ESP، ABS و EBA بخشهایی از امکانات رفاهی و ایمنی خودرو هستند. این خودرو ۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP دارد.

اما برند سانگ یانگ یک کره ای خاص است که توسط رامک خودرو عرضه و پشتیبانی می شود. این برند به علت ارائه محصولات قدرتمند و با کیفیت طرفداران خاص خود را دارد. در این رده قیمت شاهد حضور دو خودروی سانگ یانگ نیوکوراندو و تیوولی هستیم.

سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی شاسی بلند شهری با طراحی خاص و به روز است. این خودرو که از سال 2015 روی خط تولید قرار گرفته از یک موتور 1600 سی‌سی چهار سیلندر بهره می برد.

توان تولید شده توسط یک جعبه دنده شش سرعته دستی در سری SE و 6 سرعته اتوماتیک در سری EX به چرخها منتقل می شود و این توزیع نیرو روی هر 4 چرخ خودرو می باشد البته نسخه های وارداتی به ایران از نوع اتوماتیک هستند و در دو تیپ اسپرت و ایلیت وارد عرضه می گردد.

شش ایربگ با پشت سری فعال، EBD ،ABS، سیستم فعال ضد واژگونی ARP، TCS بخشی از امکانات ایمنی و الکترونیک این خودروست.

سنسور عقب جهت پارک خودرو، دوربین دید عقب، دی لایت چراغ های جلو، آینه های کناری برقی تاشو، گرم کن صندلی های جلو – سیستم تهویه مطبوع دستی، کروز کنترل، برف پاکن های مجهز به سنسور باران و برف، ورود بدون کلید Smart Key و فرمان برقی سه حالته بخشهایی از امکانات این هستند. این خودرو رقیب جدی رنو کپچر و پژو 2008 است.

نیوکوراندو

محصول دوم سانگ یانگ که از یک موتور 2000 سی سی بهره می برد از سال 2010 روی خط تولید قرار گرفته و در سال 2015 دچار تغییرات اساسی شده و با نام نیو کوراندو راهی بازار گردیده است.

نیوکوراندو یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک یا شیفت های تعویض دنده پشت فرمان برای انتقال محرکه به چرخها را با خود دارد و در دو تیپ اپتیمم و پرمیوم عرضه شده است.

تیپ اپتیمم که تیپ پایه این خودروست به صورت تک دیفرانسیل با کروز کنترل، تنظیمات دستی تهویه مطبوع، سانروف، کیسه هوای سرنشینان جلو و سنسور عقب وارد بازار شده است.

تیپ پرمیوم علاوه بر موارد فوق از تهویه خودکار، گرمکن صندلی های جلو، برف پاک کن مجهز به سیستم یخ زدا، سنسور باران، کیسه هوا برای سرنشینان عقب به صورت پرده ای و سیستم پایداری HSA و ARP برخوردار است و انتقال قدرت به هر دو محور جلو و عقب صورت می گیرد.

سوزوکی گرند ویتارا

سوزوکی گرند ویتارا با حضور 10 ساله توانسته خود را بعنوان خودرویی کم استهلاک معرفی نماید، اما سازنده اقدام به فیس لیفتی در ظاهر خودرو نموده که اندکی به جذابیت آن اضافه کرده است.

این خودرو یک موتور 2400 سی سی در قلب خود دارد و با دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک عرضه و محرکه روی هر دو محور جلو و عقب توزیع می شود.

طراحی ساده و در عین حال جذابی دارد و امکانات متعددی شامل تهویه مطبوع اتوماتیک، شش کیسه هوا، سیستم مولتی مدیا چند منظوره، قفل مرکزی لمسی و استارت دکمه ای، ماساژور صندلی راننده و گرمکن صندلی های جلو با خود دارد.

این خودرو 4 ستاره ایمنی از موسسه EuroNCAP با خود دارد. شاید بزرگترین مشکل این خودرو در قیاس با رقبای کره ای در آپشن ها و طراحی ظاهری خودروست، هر چند در دیدگاه دیگری این خودرو را باید دارای طراحی خاص دانست که طرفداران خاص خود را دارد.

نیسان جوک

در سوی دیگر خودروساز ژاپنی نیسان با خودروی نیسان جوک و نمایندگی جهان نوین آریا حضور دارد.

نیسان جوک در نگاه اول کمی عجیب و غریب به نظر میرسد، اما طراحی ظاهری و داخلی خودرو گویای یک خودروی اسپرتی است که امکانات کامل، طراحی و کیفیت بالای مهندسی و ساخت از ویژگی های آن است.

این خودرو در سه تیپ Platinum، skype pack و sport عرضه می شود. موتور بکار گرفته شده روی خودرو در تیپ اسپورت از نوع 1600 سی سی توربوشارژ و در دو تیپ دیگر از نوع 1500 سی سی با دو نوع جعبه دنده دستی و اتوماتیک است که انتقال نیرو به واسطه جعبه دنده cvt روی چرخها صورت می گیرد.

امکانات متعددی را می توان روی نیسان جوک دید که شامل سیستم کنترل باد تایرها TPMS، کروزکنترل، چراغ های خودکار، نمایشگر ۵.۸ اینچ همراه با ناوبری ماهواره‌ای و قابلیت اتصال به تلفن‌ همراه از طریق بلوتوث، AUX و USB، دوربین دید عقب، چهار دوربین نمایش اطراف خودرو در زمان پارک کردن و سیستم ABS، EBD،BA در کنار شش ایربگ با 5 ستاره ایمنی از Euro NCAP بخشی از امکانات رفاهی و ایمنی این خودروست.

همچنین این خودرو سیستم کنترل یکپارچه به نام I-CON بهره می برد که امکان مانیتورینگ و کنترل تمامی شرایط و تنظیمات خودرو را دارد. این خودرو رقیب کپچر، تیوولی و پژو 2008 می باشد.


چری تیگو 7

چری تیگو 7 یکی از خودروهای لوکس چینی موجود در بازار ایران است که شرکت سازنده سرمایه گذاری سنگینی روی آن داشته و لقب گرانترین خودروی چینی را با خود دارد.

تیگو 7 محرکه 1.5 لیتری توربوشارژ و یا 2 لیتری تنفس طبیعی را در زیر کاپوت خود دارد و از یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته کلاچ دوبل برای انتقال توان به چرخ ها استفاده می کند.

این خودرو در دو تیپ فول و نیمه فول توسط مدیران خودرو عرضه می گردد و شامل امکانات رینگ‌های آلیاژی، چراغ‌های اتوماتیک، آینه‌های برقی، سانروف پانوراما، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، حالات رانندگی مختلف، سیستم صوتی با پورت USB و 6 بلندگو، صفحه نمایش 9 اینچ لمسی با GPS و بلوتوث، کامپیوتر سفری 4.8 اینچی، دی‌وی‌دی پلیر، ایربگ‌های جلو و جانبی، دوربین دید 360 درجه و تهویه اتوماتیک دو منطقه‌ای است که این امکانات در نسخه فول ارائه می گردد.

در نسخه نیمه فول این خودرو امکاناتی مانند دوربین 360 درجه، کیسه هوای جانبی و پرده ای و سقف پانارومیک، سیستم تهویه دوگانه و تودوزی چرم صندلی حذف شده اند.

علیرغم طراحی مناسب و آپشن های کامل قیمت خودرو کمی در قیاس با گزینه های موجود در بازار بالا به نظر می رسد.

ام جی GS

اما گزینه نهایی این رده را باید محصول خودروسازی ام جی دانست. ام جی خودروسازی اصالتا انگلیسی که مرکز آن در بیرمنگام قرار دارد و در سال 2005 دو کمپانی چینی به نام SAIC و Nanjing آن را خریداری کرده اند و کلیه فرآیندهای طراحی و تولید این شرکت تحت نظارت دفتر اروپایی شرکت انجام می شود.

با این توضیحات، ام جی GS را باید خودرویی اروپایی دانست که طراحی بیرونی و داخلی اصیلی دارد. این خودرو از سال 2013 وارد بازار شده و در ایران توسط مدیاموتورر عرضه می گردد.

محرکه به کار گرفته شده روی خودرو از نوع 2 لیتری توربوشارژ می باشد که با یک جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه خودکار وظیفه حرکت دادن خودرو را بر عهده دارد. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سانروف برقی، آینه های جانبی برقی جمع شونده، دارای گرمکن، چراغ های روشنایی روز (Day Light)، آینه دید عقب الکتروکرومیک، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت و تنظیم گودی کمر دستی، کروز کنترل، ۶ ایربگ، دوربین دید عقب با راهنمای پارک حساس به زاویه فرمان صفحه نمایش لمسی 6.1 اینچی با قابلیت کنترل امکانات رفاهی داخل خودرو، اتصال iPod , Aux , USB, Bluetooth، گستره ای از امکانات ایمنی الکترونیک، شیفتر دنده پشت فرمان و کنترل سیستم صوتی روی فرمان بخشی از مهمترین امکانات خودرو می باشد. قیمت ام جی GS با توجه به مشخصات و رقبای چینی اش منطقی به نظر می رسد.


در این مقاله سعی شد تا خودروهای شاسی بلند زیر 150 میلیون تومان که کیفیت مناسب و بازار خرید و فروش مناسبی دارند معرفی گردند.

شاید تنوع این خودرو کمی گیچ کننده به نظر برسد اما برای مقایسه دو یا چند خودروی از نظر قیمت و امکانات می توانید از سرویس های آنلاین همانند ابزار مقایسه خودرو همراه مکانیک در آدرس www.hamrah-mechanic.com/budget/ استفاده نمائید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها