زندگی در جزیره‌ای خصوصی برای بسیاری از افراد رویایی محال به‌حساب می‌آید، اما واقعیت این است که برخی جزایر در دنیا خرید و فروش می‌شود و هستند ثروتمندانی که به‌خاطر زندگی در یک جزیره خصوصی حاضرند چند میلیون دلار هزینه کنند.
کد خبر: ۱۱۲۴۳۸۴
گرا‌‌ن‌ترین جزایر خصوصی دنیا +عکس

این جزایر عموما کوچک هستند و امکانات زیادی با ظرفیت محدود در آنها تدارک دیده‌ شده است. برخی باوجود داشتن مالک خصوصی اما به‌صورت هفته‌ای یا شبانه‌روزی باقیمت‌های بسیار زیاد اجاره داده می‌شود. سرسبزی و سواحل نیلگون ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های این جزایر است که از دریای کارائیب تا سواحل استرالیا و مالدیو پراکنده هستند.

برخی از این جزایر امکانات فوق‌لوکس دارند و با وجود تعداد محدود گردشگر، درآمد بسیار قابل‌توجهی دارند.

بازیگران و فوتبالیست‌های مطرح دنیا و سایر ثروتمندان ازجمله مشتریان این جزایر هستند که نقش قابل‌توجهی در گردش چرخ این نوع گردشگری دارند و درآمدهای زیادی را برای افرادی که در این جزایر خدمات می‌دهند فراهم می‌کند.

جزیره لیسبون 350 میلیون دلار

جزیره لیسبون که در نزدیکی پایتخت کشور پرتغال واقع ‌شده عنوان گران‌قیمت‌ترین جزیره جهان را به خود اختصاص داده است که برچسب قیمتش به 350 میلیون دلار هم می‌رسد.

این جزیره 3000 هکتار مساحت دارد و در کنار سایر جزایر فوق‌العاده زیبا در سواحل پرتغال این جزیره گران‌قیمت‌ترین در دنیا به‌حساب می‌آید.

جزیره روند 100 میلیون دلار

پادشاه جزایر خصوصی در دنیا جزیره روند است که در دریای کارائیب واقع‌شده است. این جزیره فوق‌العاده زیبا 2000 هکتار مساحت دارد و شفافیت آب در اطراف این جزیره به‌قدری بالاست که می‌توان تا 30 متری زیر آب را دید.

این بهشت خصوصی که سال 2007 قیمت‌گذاری شده قیمتی معادل 100 میلیون دلار دارد و همچنان یکی از گرا‌‌ن‌ترین جزایر خصوصی دنیا قرار دارد. پوشش گیاهی و مناظر این جزیره بسیار بدیع و متفاوت است و گونه‌های دریایی بسیار خاصی در اطراف این جزیره زندگی می‌کند که در کمتر جایی از دنیا دیده می‌شود.

جزایر هانس لولیک 45 میلیون دلار

جزایر هانس لولیک در نزدیکی جزیره سنت توماس در ایالت ویرجینیای آمریکا قرار دارد و با قیمت 45 میلیون دلار خرید و فروش می‌شود.

این جزایر فوق‌العاده زیبا با داشتن سواحل ماسه‌ای سفید رنگ و پوشش گیاهی زیبایی که دارند شرایط را برای جذب ثروتمندان و چهره‌های مشهور را تمام و کمال در اختیار دارند.

این جزیره شرایط فوق‌العاده‌ای برای غواصی، اسنورکلینگ و شنا دارد و گونه‌های دریایی بسیار زیبایش نیز می‌تواند هر گردشگری را مجذوب کند. جزایر هانس لولیک در واقع دو جزیره نزدیک به هم هستند که یکی کوچک و دیگری بزرگ است. به‌دلیل مساحت محدود و جغرافیای خاصی که این جزایر دارند تنها راه رسیدن به آن استفاده از قایق و هواپیماهای آب‌نشین است.

جزیره مرجانی چاپل 65 میلیون دلار

جزیره فوق‌العاده زیبای چاپل در نزدیکی بلییز ـ کشوری در آمریکای مرکزی ـ واقع ‌شده است که قیمتی معادل 65 میلیون دلار دارد.

سال‌ها پیش این جزیره رویایی به فروش رسید و در حال حاضر به یک اقامتگاه سوپرلوکس تبدیل ‌شده است.

ثروتمندان و چهره‌های معروفی برای گذراندن تعطیلات خود به این جزیره سفر و در خانه‌های مشرف به دریای نیلگون اقامت می‌کنند.

رستوران‌ها و استخرهای روباز، زمین‌های گلف و سایر امکانات تفریحی ـ رفاهی در این جزیره فراهم ‌شده است. فاصله نزدیک به بلییز، رفت و آمد گردشگران ثروتمند را به این جزیره براحتی ممکن می‌کند و انواع تفریحات دریایی و لوکس در این جزیره در دسترس قرار دارد.

ضمیمه چمدان جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها