دانشمندان موفق به کشف فسیل دایناسوری به اندازه بوقلمون شده‌اند که 113 میلیون سال پیش در رودخانه به دام افتاده و به طور دردناکی مرده است.
کد خبر: ۱۱۱۳۳۴۲
دایناسوری به اندازه بوقلمون + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، این دایناسور که جثه‌ای مشابه با بوقلمون امروزی داشته، بسیار سریع می‌دویده است و 113 میلیون سال پیش در استرالیا و قطب جنوب زندگی می‌کرده است.

این دایناسور از خانواده «ornithopods» یا پرنده‌پایان، دایناسورهای گیاهخوار که روی دو پا راه می‌رفته‌اند، است. دایناسور جدید «Diluvicursor pickeringi» یا دایناسور فراری از سیل نامیده شده است.

به نظر می‌رسد که این دایناسور گیاهخوار در یک تله چوبی گیر افتاده و به صورت دردناکی مرده و تبدیل به فسیل جاودانه‌ای شده است.

دکتر مت، دیرینه‌شناس و سرپرست ارشد این مطالعه، در این باره می‌گوید: «این دایناسور برای اولین بار نشان می‌دهد که حداقل دو نوع متمایز شکل بدنی در پرنده‌پایان استرالیایی وجود داشته است. یک نوع این دایناسور دارای دمی بسیار بلند و وزن نسبتا کمتری بوده است در حالی که دیگری دمی بسیار کوتاه و وزنی سنگین‌تر هم داشته است».

نمایی از دم فسیل شده دایناسور تازه کشف‌شده

دایناسور فراری از سیل بین 229 تا 65/5 میلیون سال پیش روی زمین زندگی می‌کردند و یکی از موفق‌ترین دایناسورها محسوب می‌شوند. اندازه آنها از 1/5 تا هفت متر متفاوت بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها