رئیس کل بانک مرکزی گفت: سرمایه‌گذاری در بیت کوین، پرریسک است و هیچ کس نمی‌تواند اطمینان آن را تضمین کند.
کد خبر: ۱۱۱۱۸۷۲
سیف: حل بخشی از مشکل مالباختگان مؤسسات غیرمجاز در هیات 3 نفره

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی امروز(چهارشنبه 20 دی‌ماه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در مورد سرمایه‌گذاری مردم در شبکه «بیت کوین» اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در بین‌کوین، پرریسک است و هیچ کس نمی‌تواند اطمینان آن را تضمین کند.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی به شکل عمیق در حال بررسی این موضوع است و در‌ آینده اظهارنظرهای صریح‌تری انجام خواهد داد تصریح کرد: توصیه من این است که هر کس می‌خواهد سرمایه‌گذاری انجام دهد، موارد امن تر با بازدهی مناسب وجود دارد و ریسک‌های غیرمنطقی با سودهای بالا قابل اطمینان نیست.

سیف با اشاره به حل بخشی از مشکل مالباختگان مؤسسات غیرمجاز در هیئت سه نفره اظهار داشت: با همراهی قوه قضاییه بنا داریم دارایی‌هایی که وجود دارد را شناسایی و تعیین تکلیف کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سؤال که مؤسسات مالی غیرقانونی دیگری در حال رشد هستند و بانک مرکزی چه تدابیری را در مورد آنها اندیشیده است اظهار داشت: بانک مرکزی وظیفه‌اش را انجام داده و در آینده هم انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: باید انذار دهیم تا ریسک سرمایه‌گذاری مورد محاسبه سرمایه‌گذار قرار بگیرد و تبعات آن را بپذیرند. اگر یک مؤسسه‌ای هیچ نام و نشانی ندارد و کسی وعده‌های خوب می‌دهد که نمی‌تواند محقق شود نباید مبنای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری قرار گیرد که نمی‌تواند ریسک‌های بالا را بپذیرد.

سیف افزود: مکاتبات لازم را با نیروی انتظامی، استانداران و وزارت کشور انجام داده‌ایم تا هرگونه شروع فعالیت با حساسیت کامل مورد دقت قرار گیرد و هیچ مؤسسه‌ای بدون مجوز فعالیتی را شروع نکند. به مردم هم توصیه می‌کنم که وسواس داشته باشند. اسم مؤسسات و بانک‌های مجاز در وبسایت بانک مرکزی وجود دارد و مردم می‌توانند چک کنند و مطمئن باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها