شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان بزرگترین شهر قفقاز است و دارای مکانهای دیدنی و جاذبه های توریستی فراوانی است ، بافت قدیمی شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده. در سالهای اخیر باکو مقصد گردشگری بسیاری از ایرانیان بوده، این شهر ده خواهر خوانده دارد که یکی از آنها تبریز است. باکو هرساله میزبان برگزاری نمایشگاه هاو جشنواره های فرهنگی و ورزشی فراوانی است.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۶۴
راهنمای سفر به باکو

این شهر دارای زمستان های سرد و پربرف و فصل بهار آن خنک و پر از شکوفه است. علاوه بر دیدنی های تاریخی، موزه ها و آرامگاه، از خوراکیهای لذیذ این شهر نیز نباید چشم پوشی کرد. در اینجا به دانستنیهای لازم در سفر به باکو اشاره می کنیم تا اگر با تور باکو همسفر نشدید از این اطلاعات استفاده کنید.

هزینه سفر به باکو

باکو از شهرهای نزدیک به ایران است و سفر به آن هزینه زیادی ندارد. هتل های معمولی در باکو به راحتی با قیمتهای مناسب پیدا می شود و نیز هتل های لوکس تر هم وجود دارند که هزینه بیشتری دارند. هزینه خورد و خوراک در باکو متوسط است و غذاهای خوشمزه و با کیفیت هم فراوان است. رفت و آمد در باکو بوسیله مترو راحت و کم هزینه است، اتوبوس هم هزینه کمی دارد و در دسترس است، البته تاکسی ها مسلما گران تر هستند. هزینه این سفر در مقایسه با تور استانبول کمتر است.

آب و هوای باکو

باکو زمستانهای سردی دارد و همراه با بارش برف و باران است، بنابراین فصل خوبی برای سفر به باکو نیست. در تابستان دمای هوا بالا میرود و روزها گرم است و شرجی ، اما در تمام سال باد ملایمی از طرف دریای خزر می وزد. بهار مناسبترین فصل برای سفر به باکو است خصوصا که نوروز هم در آذربایجان برگزار می شود و در مجموع از فروردین تا ماه مهر برای دیدار از این شهر مناسب است.

مکان های دیدنی باکو

شهر قدیم باکو

شهر قدیم یا ایچری شهر با خانه های سنگی و کوچه های سنگفرش شده با دیوارهای بلند محصور شده و در اطراف دیوارها چند ورودی دارد. قدمت این شهر به قرن دوازدهم می رسد. این شهر به همراه دو دیدنی معروف آن یعنی برج دختر و شیروان شاه در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.

بلوار ساحلی باکو

این بلوار در امتداد دریای خزر است و خیابان اصلی شهر است. کافه ها و فواره های زیبا و فضای سبز و نسیم خنک از دریا محیطی مطلوب برای خانواده ها، زوج ها و جوانان است.

برج دختر

این برج مهمترین نماد تاریخی شهر باکو است و از بام آن دید زیبایی از شهر قدیم و خلیج باکو می توان داشت. این بنا که بیشتر از 1000 سال قدمت دارد، ارتفاع 29 متری دارد و ضخامت دیوارهایش به 5 متر می رسد.

مرکز فرهنگی حیدر علی اف

این اثر معماری برجسته، مدرنترین سازه باکو است . فرم آن به اشکال انتزاعی و با موج و انحناهای زیبا طراحی شده و این شکل خاص و رنگ سفید آن برای دیدارکنندگان بسیار جالب و چشمگیر است. در داخل آن نمایشگاهی از لوازم، اتومبیل ها و لباسهای حیدرعلی اف رییس جمهور محبوب به نمایش در آمده است.

برج های شعله

این سه برج نماد معماری معاصر در باکو و آسمان خراش های شهر هستند، ارتفاع آنها 160 تا 180 متر است و از همه جای شهر قابل دیدن هستند. در طراحی آنها از آتش الهام گرفته شده و در شب نورپردازی زیبایی دارند.

بازارهای سنتی باکو

از دیدنی های دیگر باکو، بازار محلی، یا تازه بازاراست . بازار روباز با رنگ های زیبا از سبزیجات و میوه های تازه و خاویار محلی، یاشیل بازار هم که به معنای بازار سبز است همین حال و هوا را دارد. این بازارها محل خوبی برای عکاسی است و نیز چانه زنی با فروشندگان خوش زبان آذری لطف آن را دو چندان می کند. بازارهای محلی برای چشیدن طعم خوراکی های محلی تازه، بهترین است.

برای خرید سوغاتی به شهر قدیم باکو بروید و از مغازه های محلی دیدن کنید که در آن چیزهایی مثل مس و فرش، شال های ابریشمی و ظروف سفالی و بسیاری چیزهای متنوع دیگر با قیمتهای مناسب میابید.برای کسب اطلاع از اخبار تورها به ویژه تور گرجستان سایت سفر با تو سری بزنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها