سازمان هواشناسی اعلام کرده آخر هفته شمال کشور بارانی شده و در مناطق سردسیر و نیمه شمالی کشور کاهش دما، بارش برف و کولاک را شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۶۹
بارش برف در ارتفاعات تهران / شمال کشور بارانی می شود

به گزارش جام جم آنلاین، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با مهر اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی از بعد ازظهر روز پنج شنبه با شمالی شدن جریان هوا در شمال کشور و گذر موج تراز میانی جو از سواحل غربی خزر ابرناکی و بارش باران شروع می شود. بارندگی در روز جمعه در سواحل دریای خزر بخصوص مناطق میانی و شرق آن تشدید میشود و درارتفاعات البرز بارش به شکل برف خواهد بود.

احد وظیفه افزود: در این مدت بتدریج کاهش دما در نیمه شمالی و شرق کشور قابل توجه خواهد بود و از بعد از ظهر پنج شنبه تا جمعه دمای هوا در نوار شمالی کشور (استانهای گلستان، مازندران و گیلان) ۲تا ۸ درجه کاهش یافته و کمینه دما در مناطق جلگه ای به ۱ تا ۳ درجه سلسیوس در روزهای شنبه و یکشنبه خواهد رسید.

به گفته وی درشمال شرق کشور در خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی از واخر وقت جمعه دمای هوا بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش یافته و انتظار می رود کمینه دما طی روز شنبه تا دوشنبه صبح در این مناطق به ۳- تا ۶- درجه سلسیوس برسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تشریح کرد: روز جمعه بارش باران در مناطق جلگه ای گیلان، مازندران و گلستان و بارش برف در دامنه های شمالی ارتفاعات البرز و همچنین در ارتفاعات شمالی استانهای البرز، تهران، سمنان و از اواخر جمعه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و کولاک برف به سبب وزش باد و بارش برف در جاده های کوهستانی خراسان شمالی و شمال سمنان و جاده های کوهستانی البرز رخ می‌دهد.

وظیفه افزود: افت دما و کولاک برف در جاده های کوهستانی مهمترین تاثیر این سامانه شمالی خواهد بود و از اواخر پنجشنبه تا روز شنبه برای تردد در جاده های کوهستانی البرز و شمال شرق کشور در مناطق یاد شده به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل زمستانی توصیه می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها