آیین تودیع و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تقدیر از اعضای سابق هیأت مدیره این موزه برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۴۶
مدیرعامل جدید موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس معرفی شد

به گزارش جام جم آنلاین، در این مراسم سردار بهمن کارگر رئیس هیأت مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: جناب آقای جعفری که امروز به عنوان مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس معارفه می‌شوند از مدیران موفق بودند و امیدواریم در این راستا نیز به وظایفشان براساس اساسنامه عمل کنند. یکی از برنامه‌های اصلی ما این است که اقشار مختلف مردم از جمله دانش‌آموزان، حوزه‌های علمیه، ادارات، مساجد و نیروهای مسلح از باغ موزه دیدار کنند.

کارگر خاطر نشان کرد: بخش انقلاب اسلامی در این موزه باید طراحی و ساخته شود. همچنین ارتباط و تعامل فعالی بین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با موزه‌های سایر استان‌ها و دیگر موزه‌های جنگ در خارج از کشور برقرار شود و توجه به اصل صرفه‌جویی، دوری از تشریفات و افزایش بازدیدها از دیگر مواردی است که باید در این موزه رعایت شود.

در بخش دیگر این مراسم دکترعلی‌اصغر جعفری مدیرعامل جدید موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: امروز انقلاب اسلامی مانند خورشید می‌درخشد و جنگ بخش مشعشع آن است. دفاع مقدس و نقش بی‌بدیلی که مردم در آن زمان ایفا کردند آینه عزت و افتخار ملت ما است که باید بتوانیم با ظرفیت موجود در مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آن را به جامعه بیان کنیم. فعالیت‌های ما در این مجموعه بر مبنای اساسنامه خواهد بود. باید از زحمات سردار خضرایی تشکر کنیم و فعالیت‌هایی که ایشان انجام داده‌اند را تقویت خواهیم کرد.

او یادآور شد: در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تجربه پیشکسوتان، هنرمندان و محققان نیازمند هستیم و خوشبختانه همکاران من در این مجموعه افرادی مومن، فداکار و تحصیلکرده هستند.

در ادامه این مراسم، سردار جواد خضرایی مدیرعامل پیشین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس باید از دو منظر مورد توجه قرار بگیرد. نخست رویکرد تاکتیکی به معنی جنگ به ماهوی جنگ است و دیگری رویکردهای اخلاقی و رفتاری رزمندگان است. ما باید بتوانیم با توجه به این رویکردها معنای ایثار را به صورت عام در جامعه ترویج دهیم.

سردار خضرایی یادآور شد: مسیری که ما در این چند سال پیمودیم بسیار دشوار بود اما عنایت خدا شامل حال ما شد و توانستیم اطلاعات را جمع‌آوری کنیم. در این راستا توانستیم موزه را با استفاده از هنر به سایر افراد نشان دهیم و از طرفی توانستیم از نظر محتوایی و فیزیکی آن را تأمین کنیم. دفاع مقدس باید در مسائل رفتاری و اخلاقی ما و جامعه اثرگذار باشد و الهامات این دوران نباید در بازه دفاع مقدس باقی بماند.

این جانباز دوران دفاع مقدس گفت: هنگامی که کار خود را در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز کردم ناسزاهایی شنیدیم. در برخی مواقع مورد حسادت واقع شدیم اما این مسیر خاکریزها را شکست و به نقطه آرمانی خودش رسید.

در ادامه، سردار محسن انصاری از اعضای هیأت مدیره این موزه بیان کرد:‌ در زمینه دفاع مقدس که بخشی از تاریخ ما را تشکیل داده است باید به سه آفت توجه کنیم: تحریف، تخریب و فراموشی آفت‌هایی هستند که دفاع مقدس را تهدید می‌کنند اما خوشبختانه سردار خضرایی که پیش از آقای جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بودند توانستند به خوبی به وظایف خود عمل کنند. ایشان و همکارانشان حدود ۸۰ طرح پژوهشی را در حوزه دفاع مقدس طراحی کردند.

وی اظهار کرد: اگر اعتماد آقای قالیباف به سردار خضرایی نبود مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توسعه نمی‌یافت. فعالیت‌های سردار خضرایی نماد مدیریت جهادی و انقلابی بود.

در پایان این مراسم حکم علی‌اصغر جعفری به مدت سه سال به عنوان مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به وی تقدیم و از زحمات سردار خضرایی و اعضای هیأت مدیره سابق نیز تقدیر شد.

در این مراسم از پوستر جشنواره گروهی موزیک نیروهای مسلح با عنوان«ترنم فتح» و آلبوم موسیقی «چاوشی بیداران» و فیلم سینمایی شهید یاسینی با عنوان «نه و پنج دقیقه» رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها