دبیرخانه همایش پیش از این چندین همایش با همکاری دانشگاه ها و دستگاه های اجرائی استان مازندران برگزار نموده است
کد خبر: ۱۰۷۴۳۹۱
اقتصاد مقاومتی با رویکرد حمایت از کار و سرمایه ایرانی

به گزارش جام جم آنلاین، دبیرخانه همایش پیش از این چندین همایش با همکاری دانشگاه ها و دستگاه های اجرائی استان مازندران برگزار نموده است که نخستین همایش در سال 1392 با همکاری دانشگاه پیام نور و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مازندران تحت عنوان "اقتصاد مقاومتی با رویکرد حمایت از کار و سرمایه ایرانی" با حضور صاحبان کسب و کار عضو اتاق بازرگانی و صاحب نظران دانشگاهی در سالن همایش سالار دره برگزار نمود. همایش مذکور با سخنرانی نماینده محترم ولی فقیه، نمایندگان عضو کمیسیون صنایع، معادن و تجارت، معاون پارلمانی وزیر امور خارجه، رئیس اتاق و چند نفر از صاحب نظران دانشگاهی برگزار شد.

مدیریت کسب وکار، کارآفرینی و توسعه پایدار

همایش ملی مدیریت کسب و کار، کارآفرینی و توسعه پایدار، با هدف ارائه دستاوردهای نوین علمی در حوزه مدیریت کسب و کار و بازاریابی و به اشتراک گذاشتن دانش و تجارب میان صاحب نظران جامعه علمی کشور و تبادل ایده ها و اندیشه های دانشگاهیان، سیاستگذاران، و دست اندرکاران نهادهای اجرایی با کارآفرینان، صاحبان کسب و کار و اصناف توسط گروه پژوهشی مدیریت بازرگانی خردسالار در 1394 در شهرستان ساری برگزار شد. همایش با سخنرانی مهندس عبدا... مهاجر رئیس محترم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان سخنران ویژه همایش بیاناتی در حوزه ضرورت و اهمیت کسب و کار و جایگاه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارائه فرمودند. در ادامه پانل تخصصی با حضور جناب آقای دکتر جمشید سالار، دکتر حسین نازک تبار، دکتر امیرحسن ازادنیا و دکتر سید محمد باقری تشکیل شد و چهار سخنرانی تخصصی با محوریت الزامات و نیازمندهای راه اندازی و پایدارسازی کسب و کار به شرح زیر ارائه شد:

1-دکتر حسنعلی آقاجانی سخنرانی تحت عنوان هشدار مدیرانه، الفبای مدیرانه،

2-جناب آقای مهندس رضا خسروی سخنرانی تحت عنوان: الگوریتم کسب و کار،

3- جناب آقای دکتر صادق علی موحدمنش سخنرانی با عنوان ارزیابی اقتصادی کسب و کار،

4- دکتر سید محمد باقری سخنرانی با عنوان طرح بازریابی

در پایان این بخش پرسش و پاسخ بین حضار محترم، سخنرانان و اعضای پانل صورت گرفت.

در نوبت بعدظهر سه کارگاه تخصصی به شرح زیر برگزار شد:

1-شناسایی فرصت های ایجاد و توسعه کسب و کار توسط دکتر جهانگیر یدالهی فارسی عضو محترم هیات علمی دانشگاه تهران

2- نقش مدیریت برند در فعالیت های فروش و بازاریابی توسط دکتر حمید رضا رضوانی عضو محترم هیات علمی دانشگاه مهر البرز و مدیر فروش شرکت های بزرگ کشور،

3- پایش محیط کلان کسب و کار توسط دکتر محمد علی مرادی عضور محترم هیات علمی دانشگاه تهران

در پایان همایش پانل جمع بندی با حضور سایر شرکت کنندگان صورت گرفت و در نهایت اهدای جوایز به مجریان کارگاه و سخنرانان همایش به عنوان بخش پایانی همایش بوده است.

همایش حاضر

کارآفرینی، توسعه صادرات و بین المللی سازی کسب و کار

دبیرخانه همایش با کسب تجربه از همایش های قبلی در راستای اجرای منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی و به منظور ارائه راهکارهای اثربخش خروج از تحریم و دستیابی به راهبردهای موثر رویارویی با چالش های نوین کسب و کار در سالن همایش مجتمع رفاهی و آموزشی نفت با حضوری گسترده تر از صاحبان کسب و کار، سخنرانان داخلی و خارجی، مسئولین اجرائی در سطح وزیر و معاونین وزیر و برگزاری 8 کارگاه همزمان در سطح مدیران عامل شرکت های بزرگ و مدیران دوایر مختلف بازاریابی، تحقیق و توسعه و مالی برگزار خواهد شد. همچنین غرفه هایی از توانمندی ها و دستاوردهای شرکت های داخلی و خارجی(همچون ویتادلا ایتالیا) ارائه خواهد شد.

دبیرخانه درصدد است تا همایش را همانند همایش های قبلی به منظور کاربردی نمودن همایش و رضایت حداکثری سطوح مختلف همایش در دو نوبت صبح و عصر برگزار نماید. در نوبت صبح همایش راس ساعت 9 صبح همایش با مراسم افتتاحیه غرفه ها و سخنرانی استاندار محترم، نمایندگان پارلمانی و مدیران وزارتخانه ای و صاحبان کسب و کار برگزار شود. در ادامه مراسم نوبت صبح چهار سخنرانی عالیترین مقالات حاضر در سالن(پیش بینی استاندار، وزیر/معاونین وزیر و نماینده مجلس و مدیرعامل یکی از بانک ها) برگزار شود. در ادامه نوبت صبح 4 سخنرانی تخصصی در خصوص کسب و کار با محوریت رشد و توسعه کسب و کار جهت ورود به بازار بین المللی توسط سخنرانان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد که سخنرانی دکتر محمدپور به عنوان پایان بخش این نوبت و حضور در پانل تخصیی به عنوان پایان بخش این نوبت خواهد بود. این پانل با حضور چند نفر از مدیران عامل کسب و کار موفق استان مازندران، مدیران عامل بانک، نماینده مجلس، وزیر/معاونین وزیر و استاندار محترم خواهد بود.

در نوبت عصر 8 کارگاه همزمان در 8 سالن جانبی برگزار خواهد شد که عناوین 5 کارگاه به شرح زیر خواهد بود:

1- روش های شناسایی فرصت های کار آفرینی (ایجاد و رشد کسب و کار.

مدرس کارگاه: دکتر جهانگیر یدالهی فارسی

سوابق اجرایی: بنیان گذار آموزش کارافرینی در کشور؛ معاون آموزشی دانشکده کار آفرینی دانشگاه تهران؛ مشاورارشد شرکت های یک و یک، ساپکو،پگاه، توانیر، وزارت نیرو، وزارت راه و ترابری.... در حوزه کسب و کار.

2- اصول و فنون مذاکره با تاکید بر متقاعد سازی

مدرس کارگاه: دکتر محمد علی نعمتی

سوابق اجرایی: ضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی؛ مدیر عامل مؤسسه توسعه مدیریت؛ مشاور ارشد کمیته امداد امام خمینی، سازمان تامین اجتماعی، سازمان هلال احمر، بانک تجارت، بنیادبرکت، شرکت نفت، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و.... در حوزه کسب و کار

3- برندینگ در بازارهای بین المللی و صادرات

مدرس کارگاه: دکتر حمید رضا رضوانی

سوابق اجرایی: مدیر اسبق بازاریابی شرکت کاله؛ سرپرست اسبق تحقیقات بازاریابی شرکت یک و یک؛ مشاور بازاریابی و فروش شرکت های خدمات بیمه ایران خودرو، فرآورده­های لبنی دوشه آمل (هراز)،سایوان،تکسرام و ...

4- تداوم کسب و کار دربازارهای داخلی و خارجی برپایه استاندارد ISO 22301:2012

مدرس کارگاه: دکتر نوید صاحب جمع نیا

سوابق اجرائی: عضو هیات علمی دانشگاه علم و فناوری مازندران؛ مدیر اجرایی آزمایشگاه مدیریت تداوم کسب و کار، دانشکده فنی پردیس دانشگاه تهران؛ مشاور طراحی سازمانی و کسب و کار شرکت های مخابرات، نفت، گاز، پتروشیمی، شهرک های صنعتی استان مازندران.

5- توسعه کسب و کار از تئوری تا عمل: چالش ها، فرصت ها و راهکارها

مدرس کارگاه: دانوش زاهدی

مدیر ارشد توسعه کسب و کار شرکت آگزو نوبل آلمان

محورهای همایش جهت دریافت مقالات:

1-اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال

2- مدیریت استراتژیک

3- مدیریت زنجیره تامین

4- مدیریت نوین بانکداری و بیمه

5 - نوآوری، کارآفرینی و توسعه پایدار

6 - مدیریت مالی، ریسک و سرمایه گذاری

7 - مدیریت توسعه شهری و محیط زیست

8 - کسب و کار بین الملل و توسعه صادرات

9 - توانمندسازی کسب و کار و توسعه صادرات

10 - کسب و کارهای کارآفرینانه و اقتصاد دانش بنیان

11 - ارائه تجربیات موفق در حوزه کسب و کار و کارآفرینی

12 - مدیریت منابع انسانی در کسب و کارهای کوچک و متوسط

13 - مدیریت بازاریابی و برند

14-مدیریت و کارآفرینی ورزشی

15 - سایر موضوعات مرتبط به مدیریت و کارآفرینی

دبیرخانه همایش در حال رایزنی با وزارت کشور جهت برپایی یک کارگاه ویژه شهرداران و سورای شهر استان های شمالی کشور در راستای حمایت و پشتیبانی از کسب و کار و توسعه فرهنگ کارآفرینی و کسب و کار می باشد. همچنین رایزنی با مدیران عالی رتبه وزارت ورزش و جوانان در خصوص کارآفرینی ورزشی می باشد. اطلاعات کامل همایش در سایت دبیرخانه همایش به نشانی conf.raymandindustry.com موجود می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها