گزارش جام‌جم آنلاین از نشست خبری سردار جواد خضرایی:

ویژه‌برنامه های موزه انقلاب اسلامی در هفته دفاع مقدس

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: سمفونی افلاکیان از 20 شهریور ماه به مدت 4 شب در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۳۸
ویژه‌برنامه های موزه انقلاب اسلامی در هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، سردار جواد خضرایی تصریح کرد: رونمایی ازسوئیت سمفونی «افلاکیان» با آهنگسازی مسعود پیروی و سمفونی «حماسه و اقتدار» ساخته مجید انتظامی از 20 شهریور به مدت 4شب در موزه دفاع مقدس با حضور فرماندهان لشکری و کشوری، خانواده های معزز شهدا و ایثارگران اجرا و رونمایی می‌شود.

وی در این نشست از رونمایی سمفونی افلاکیان خبر داد و اظهار داشت: این سمفونی با استفاده از ظرفیت هنرمندان و فعالیت‌های اعمال شده در موزه، همچنین به همت ارکستر فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۶ اجرا و تا نیمه مهرماه در یک لوح فشرده منتشر خواهد شد و سعی داریم سالانه یک سمفونی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شود.

سوسن تقی پور مدیر دانشگاه علمی- کاربردی واحد ۴۶ نیز درباره جزئیات اجرای پیش رو گفت: بالغ بر 5 سال است که با حضور وزیر اسبق ارشاد جنتی در تالار وحدت رونمایی شده است و90 درصد ارکستر سمفونی دانشجویان رشته هنر و نوازنده‌های حرفه‌ای هستند. سمفونی «افلاکیان» با آهنگسازی مسعود پیروی است و اجرای آن کار ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر می‌باشد. بیش از 40 نوازنده، به رهبری علی‌اکبر قربانی و آقای شهرام توکلی، و 2خواننده دارد که خواننده‌های آن نیز محمد کرد و مهدی آقا محمدی هستند که در 90 دقیقه ودو بخش اجرا می‌شود؛ 45 دقیقه «سمفونی افلاکیان» و 45 دقیقه بعد کار قبلی آقای انتظامی که به سفارش موزه بوده است انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دغدغه اصلی من کارآفرینی و همین‌طور نشان دادن تقدس دفاع مقدس به نسل جوان امروز بود. با شناختی که از ظرفیت های موزه دفاع مقدس پیدا کردم، جلساتی را با سردار خضرایی مدیر باغ موزه دفاع مقدس برگزار کرده که طی آن تفاهم نامه ای جهت ساخت این سوئیت سمفونی منعقد شد و این فرصت برای نسل امروز فراهم شد.

مسعود ‌پیروی سازنده سوئیت سمفونی «افلاکیان» درباره این اثر گفت: سوئیت سمفونی «افلاکیان» از لحاظ ساختاری پنج موومان دارد با 3بخش بی‌کلام با نام های «مارش»، «سوگ» و «وصال»، 2 بخش تصنیف با نام های «وصال» و «یاد یاران»، یک بخش آواز با نام «مرد عاشق» به خوانندگی محمد کرد است که محتوای آن روایت رفتن، جنگ و برگشتن است و من سعی کردم در نوشتن هر موومان از نشانه های صوتی و موسیقایی استفاده کنم که تداعی کننده این سیر باشد.

سردار خضرایی با گلایه از انتشارات دولتی عنوان کرد: طی سال گذشته و سال جاری 140 عنوان کتاب صوتی دفاع مقدسی مختص روشندلان و کم‌بینایان تهیه شد و نمونه این کتاب ها برای انجمن نابینایان ارسال شد و مورد استقبال قرار گرفت. در این میان 90 درصد از انتشارات دولتی برای انتشار کتاب های صوتی تقاضای هزینه کردند این در حالی است که ما برای عرضه کتاب ها، بخش مالی مدنظر نبود. از این رو برای انتشار کتاب های صوتی با مشکل مواجه شدیم.

وی در ادامه سخنان خود به عدم همکاری برخی سازمان ها برای در اختیار قرار دادن ساختمان های خود برای ویدیو نگاشت اشاره و اظهار کرد: حدود شش ماه است که با سازمان ها مکاتبه می کنیم تا ساختمان های خود را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم کلیپ هایی از دوران دفاع مقدس را در ابعاد بزرگ پخش کنیم اما همکاری صورت نگرفت. از سوی دیگر اجبار را در شان دفاع مقدس نمی دانیم تا سازمان ها را مجاب به اجرای این طرح کنیم.

وی در خصوص برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: شانزده برنامه برای هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است. همچنین در این هفته 20 عنوان کتاب صوتی رونمایی خواهد شد.

سردار خضرایی در تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: دوشنبه 27 شهریورماه، برنامه آموزشی ائمه جماعت استان تهران با موضوع دفاع مقدس از ساعت 8 الی 13 در سالن خلیج فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: سه برنامه تحت عنوان برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس با همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی (گالری فکه)، غبارروبی مزار شهدای گمنام و قرائت زیارت عاشورا و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس (از ساعت 8 الی 13 در سالن خلیج فارس) روز پنج شنبه 30 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دیگر تشریح دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جمعه 31 شهریور ماه تحت عنوان معنویت، اقتدار نیروهای مسلح، وحدت ملی و سلامت، ویژه برنامه تجلیل از بازنشستگان و پیشکسوتان وزارت دفاع از ساعت 16 الی 20 در سالن خلیج فارس اجرا می‌شود.

سردار خضرایی افزود: کارگاه آموزشی هنری (ورکشاپ) در چند رشته با موضوع عاشورا و دفاع مقدس در شنبه اول مهر ماه تحت عنوان علم و فناوری، جوانان و سربازان، از ساعت 9 الی 17 در گالری فکه به مدت دو روز برگزار می شود. همچنین برنامه دیگری در این روز تحت عنوان تقدیر از نخبگان جوان صنایع دفایع و نظامی کشور از ساعت 16 الی 18 در سالن خلیج فارس برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: روز یکشنبه دوم مهر ماه تحت عنوان ولایت مداری همبستگی ملی دفاع همه جانبه، دو ویژه برنامه تقدیر از ایثارگران سپاه پاسداران از ساعت 10 الی 13 و مراسم شرکت دارویی برکت از ساعت 16 الی 18 در سالن خلیج فارس را دستور کار داریم.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دوشنبه سوم مهر ماه، یادواره شهدا و ایثارگران معاونت عملیاتی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساعت 16 الی 18، سه شنبه چهارم مهر ماه تجلیل از رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی از ساعت 16 الی 18، چهارشنبه پنجم مهر ماه مراسم تجلیل ایثارگران ارتش و خانواده شهدای ارتش از ساعت 8 الی 13 و مراسم تقدیر از همسران جانبازان از ساعت 16 الی 18، پنج شنبه 6 مهر ماه مراسم تجلیل از آزادگان دفاع مقدس و تجلیل از خانواده معظم شهدای مدافع حرم از ساعت 16 الی 18 و جمعه هفتم مهر ماه مراسم تجلیل از فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه، ارتش و وزارت دفاع و رونمایی از فایل های صوتی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از ساعت 16 الی 19در سالن خلیج فارس را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس برشمرد.

نسترن نعمتی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها