حتی تصورش دردناک است و رنج آور. این که تولدت در این دنیا همراه باشد با تاول و زخم هایی که نه تنها مهمان دو روزه پوست لطیفت نیسنتد، بلکه قرار است آن ها را تا اخر عمر با خود داشته باشی. شب و روزی که میزبان این مهمان های ناخوانده باشد و درد را برایت تکرار کند ساده نخواهد گذشت.
کد خبر: ۱۰۶۲۷۰۸
روزگار انتظار پروانه های ایران

اپیدرمولایزیس بولوزا یا "ای بی" یک بیماری پوستی ژنتیکی است که درمان ناپذیر و پیش رونده است. عوارض این بیماری سرتا سر بدن را در برمی گیرد، غیر از لایه های بیرونی پوست اندام های داخلی رادرگیر کرده وحتی بعد از مدتی انگشتان دست و پای فرد بهم چسبیده شده و امکان انجام ساده ترین کارهای روزانه را از فرد سلب می کند. خارش، بسته شدن راه مری، ریزش موهای سر و خرابی کامل دندان ها تنها تعداد کمی از عارضه های این بیماری است.

حال به این ها درد انزوا و طردشدگی از سوی اجتماع را هم اضافه کنید. بیماران ای بی گرچه جسمشان محدودیت ها و مشکلات زیادی را برایشان به همراه می آورد اما از لحاظ روحی بسیار غنی و مستعد هستند و چنانچه آگاهی عمومی ازین بیماری افزایش یابد و جامعه پذیرای آنان شود بیش از پیش می توانند از قوه های خود بهره برند. همان طور که هستند تعداد زیادی از آنان که مدارج بالایی را کسب کرده و علی رغم مشکلات، حضوری فعال در اجتماع دارند.

اکنون، دو سالی است که خانه "ای بی" به عنوان تنها مرکز رسمی از آنان تأسیس شده و هم اکنون 600 بیمار پروانه ای در خانه "ای بی" تشکیل پرونده داده که واریز کمک هزینه های ماهانه و ارسال پانسمان ها بخشی از فعالیت های این مرکز است. همچنین خوشبختانه با اطلاع رسانی و شرکت در برنامه های مختلف در رسانه ملی تا حدودی سطح آگاهی جامعه از این بیماری بالا رفته است و زمینه های مناسبی برای فرهنگ سازی در رابطه با این بیماری ایجاد شده است.

لازم به ذکر است این بیماری ماهیانه حدود 4 میلیون تومان هزینه بر فرد تحمیل می کند.

تقاضای این عزیزان از مسئولان، قرار گرفتن این بیماری در زمره بیماری های خاص است. خواسته ای معقول و منطقی که دور از انصاف است اگر قربانی بروکراسی های اداری و وعده های واهی دور از عمل شود و تنها خواسته آنان از مردم عزیز تنها یک چیز است: پذیرش و برخورد به عنوان یک انسان عادی زیرا این بیماری به هیچ عنوان واگیردار نبوده و نیست.

نیکوکاران عزیز جهت همیاری و کمک به این عزیزان می توانید از طریق شماره حساب، شماره کارت، کد دستوری موبایل و یا نصب اپلیکیشن نیکوکار (در بازار یا گوگل استور) اقدام کنید. جهت آگاهی بیشتر می توانید به آدرس اینستاگرام و تلگرام خانه ای بی eb_home و همچنین سایت خانه ای بی www.ebhome.ir مراجعه کنید.

اطلاعات خانه ای بی

1

شماره کارت

6393-4610-2384-0974
به نام بنیاد امور بیماری های خاص انجمن ای بی

2

شماره حساب

366-4-10010145-1

به نام بنیاد امور بیماری های خاص انجمن ای بی گروه حمایت از بیماران ای بی

3

شماره شبا

IR300590036681610010145001

4

کد USSD

*767*6*1#

5

آدرس

اتوبان شهید همت شرق به غرب ورودی شیخ بهایی نبش خیابان برزیل غربی پ 164

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها