مردی که پدرزن خود را به دلیل اختلافات خانوادگی به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافت.
کد خبر: ۱۰۵۵۵۲۴
نجات قاتل پدرزن از چوبه دار

به گزارش جام‌جم، 4 شهریور 95 وقوع درگیری خانوادگی به کلانتری افسریه تهران اطلاع داده شد. مردی 39ساله با ضربه چاقو، پدرزن خود را کشته بود.

کریم پس از دستگیری به قتل اعتراف کرد و گفت: «چند ساعت قبل از حادثه، همسرم قهر کرد و به خانه پدرش رفت. برای حرف زدن و حل مشکلات شخصی‌مان به آنجا رفتم، اما وقتی با پدرزنم روبه‌رو شدم او به سمتم حمله‌ور شد و با چوب و چاقو مرا مجروح کرد. در یک لحظه، چاقو از دستش افتاد. آن را برداشتم و ضربه‌ای به سمتش رها کردم. هوا تاریک بود برای همین نمی‌دانم به کجایش خورد. وقتی روی زمین افتاد، او را به بیمارستان بردم، اما فوت کرد. من قصد قتل نداشتم و فقط برای حرف زدن به خانه پدرزنم رفته بودم.»

کارآگاهان در ادامه به تحقیق از شاهدان حادثه پرداختند که آنها نیز وقوع قتل به دست متهم را تائید کردند. عده‌ای نیز مدعی شدند متهم با یک دستگاه پراید، همراه سه سرنشین به محل آمد و درگیری را شروع کرد. سرانجام با تکمیل جزئیات پرونده، کیفرخواست صادر شد و برای رسیدگی در اختیار شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. پیش از شروع جلسه دادگاه، دو دختر مقتول رضایت بی‌قید و شرط خود را اعلام کردند، اما پسر مقتول تصمیم گرفت در جلسه دادگاه با شرط دریافت دیه از حق قصاص خود گذشت کند. سپس متهم در جایگاه ایستاد. او گفت: «شغل همسرم آرایشگری بود. او معمولا شب‌ها دیر به خانه می‌رسید و این موضوع باعث بروز اختلافاتی بین ما شده بود. روز حادثه به خانه رفتم، اما همسرم نبود. فهمیدم قهر کرده و به خانه پدرش رفته است. می‌خواستم با هم حرف بزنیم و اختلافات را حل کنیم، برای همین حدود ساعت 11 شب به آنجا رفتم. مادرزنم را در کوچه دیدم. با او حرف می‌زدم که پدرزنم رسید و به سمتم حمله‌ور شد. من هم یک پیچ‌گوشتی برداشتم و ضربه‌ای به سمتش رها کردم، اما نمی‌دانم به کجایش خورد. در بازجویی‌ها گفته بودم چاقو برداشتم، اما با پیچ‌گوشتی ضربه زدم.»

متهم در آخرین دفاع خود نیز گفت: «از اولیای دم تقاضای بخشش دارم و دیه درخواستی‌شان را پرداخت می‌کنم.»

در پایان دادگاه قضات وارد شور شدند و متهم را به پرداخت دیه و دو سال حبس محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها