عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: خود دولت آمریکا بخوبی واقف است افراد دو تابعیتی بازداشت شده در ایران برای سرویس های آمریکایی جاسوسی می کردند. وزارت خارجه پیگیر آزادی ایرانیان در بند زندان های ایالات متحده بوده و اگر قرار باشد تبادلی بین طرفین انجام شود باید منافع ملی لحاظ گردد.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۷۳
تبادل زندانی میان ایران و آمریکا با محوریت منافع ملی / ریاض تا دو روز آینده روادید دیپلمات ها را صادر می کند

محمد ابراهیم رضایی در گفت و گو با جام جم آنلاین پیرامون اظهارات مداخله جویانه ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر آزادی زندانیان(جاسوس) دو تابعیتی ایرانی، آمریکایی گفت: دولت آمریکا بخوبی می داند، ایران کشور تهدیدپذیری نیست اما بدلیل اینکه احتمال می دهد شاید بتواند به دل عده ای از مسئولین هراس بیاندازد، به تهدیدهای تکراری و نخ نما شده خود ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه برای جمهوری اسلامی ایران هیچ حوزه تهدیدی از سوی دشمنان بویژه آمریکا باقی نمانده، افزود: کاخ سفید درصدد است با گروگان خواندن جاسوس های ایرانی آمریکایی بازداشت شده در کشورمان از آنها استفاده ابزاری کند و این در حالی است که کاخ سفید به خوبی می داند ایران کوچکترین توجه ای به این گونه فشارها نخواهد داشت.

رضایی در ادامه خاطر نشان ساخت: معتقدم دستگاه قضایی کشور هرچه سریعتر باید محاکمه علنی جاسوسان دو تابعیتی در بند را آغاز کرده تا ابعاد اقدامات ضد ایرانی آنها برای جهانیان روشن شود و مردم دنیا پی به این موضوع ببرند که ترامپ از چه افرادی حمایت بشر دوستانه می کند.

وی در خصوص اینکه آیا احتمال تبادل زندانی بین ایران و آمریکا از طریق کریدوری همچون سوییس وجود دارد، گفت: قریب به اتفاق ایرانیان در بند آمریکا افراد بی گناهی هستند که به بهانه های واهی در زندان به سر می برند اما جاسوسی زندانیان ایرانی آمریکایی بازداشت شده در کشورمان محرز شده لذا چنانچه قرار باشد تبادلی صورت گیرد باید مرّ منافع ملی و صلاح جامعه لحاظ گردد.

رضایی در توضیح اینکه تاکنون در عرصه پارلمانی برای آزادی اتباع ایرانی در بند دولت آمریکا چه تلاشهایی صورت گرفته، خاطر نشان کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم وزارت امور خارجه از دفتر حافظ منافع ایران به جد درخواست کرده تا با پیگیری بیشتر وضعیت اتباع ایرانی را هر چه سریع تر روشن کند.

این نماینده مجلس همچنین روز گذشته در خصوص کارشکنی سعودی ها دال بر عدم صدور روادید برای دیپلمات های کشورمان (جهت حضور آنها برای اقدامات مرتبط با حج امسال) مصاحبه ای با خانه ملت داشت که در توضیح آن گفت: عربستان اعلام کرده ظرف یکی دو روز آینده مشکل صدور ویزای نمایندگان کشورمان را حل خواهد کرد و مقدمات حضور آنها در سرزمین وحی فراهم خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها