ولایتی در همایش روز ملی اردبیل تاکید کرد:

همه دوره های ایران، میراث دار صفویه است

دبیر ستاد بزرگداشت روز استان اردبیل گفت: با رایزنی‌های انجام شده با مسئولان کشوری قرار بر این شده است که روز استان اردبیل به عنوان روز شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم ملی ثبت شود که در این رابطه قول مساعدی توسط مسئولان داده شده است.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۱۰
ثبت روز شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم ملی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، توحید دلاور قوام پیش اظهار داشت: اهمیت برگزاری مراسم‌های گرامیداشت روز استان اردبیل به دلیل نقش صفویه در باز گرداندن هویت ملی در ایران است که در کنار این موضوع استقرار مذهب تشیع که سرآغاز شروع حکومت اسلامی در کشور بوده نیز حائز اهمیت است که برنامه‌های گرامیداشت این هفته با مشارکت‌های نهادهای فرهنگی، مدنی، اجتماعی و سیاسی برگزار می‌شود که تمامی این برنامه‌ها مردمی و غیردولتی خواهد بود.

وی بیان کرد: برای نشان داد نقش صفویه در تاریخ ایران اسلامی نیاز به هویت‌سازی داریم چرا که ذهنیت روشنی در این رابطه وجود ندارد ولی باید سعی کنیم یک سابقه تاریخی که بیانگر حقیقت استان اردبیل است در قالب هفته گرامیداشت اردبیل نشان دهیم.

دبیر ستاد بزرگداشت روز استان اردبیل گفت: پروسه تصمیم‌سازی و اجرای برنامه‌های مختلف هفته اردبیل در اختیار فرهنگ و هنر بوده که خوشبختانه امکانات خوبی برای برگزاری مراسم داریم ولی هیچ گونه ردیف بودجه ملی و استانی برای این برنامه‌ها وجود ندارد و تمامی برنامه‌ها توسط شورای سیاست‌گذاری دبیرخانه گرامیداشت روز استان اردبیل تدوین می‌شود.

قوام بیان کرد: درخواست مردم استان اردبیل ثبت روز استان در تقویم ملی بود که براساس رایزنی‌های انجام شده قرار شد این روز با عنوان روز شیخ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم ملی ثبت شود و مسئولان کشور در این رابطه قول مساعد دادند که باید مسئولان و بویژه نمایندگان استان نقش مطالبه‌گری خود را برای ثبت این روز انجام دهند تا به تائید شورای فرهنگ عمومی کشور برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها