دو قاتل که در آستانه طناب‌دار قرار داشتند با بخشش اولیای‌ دم از کابوس مرگ نجات یافتند. اولیای دم به حرمت شب‌های قدر، قاتلان را بخشیدند.
کد خبر: ۱۰۴۳۲۱۱
بخشش 2 قاتل به حرمت شب‌های قدر

به گزارش جام‌جم، نخستین پرونده به قتل هولناک دختری جوان در دهم تیر 88 برمی‌گردد. در این روز دو کارگر ساختمانی، دختری را به بهانه‌های مختلف به بیابان‌های اطراف پاکدشت کشاندند، پس از آزار و اذیت او را به قتل رساندند و جسدش را به آتش کشیدند.

کارآگاهان با مراجعه پدر مقتول به اداره پلیس از ماجرا با خبر شدند. او گفت: «دیروز دخترم ناهید از خانه بیرون رفت، اما دیگر برنگشت. او مدتی قبل با پسری به نام احمد آشنا شده بود. آنها قصد ازدواج داشتند اما احمد زیر قول و قرارش زد.»

با کسب این سرنخ، احمد در محل کارش در یک ساختمان نیمه‌کاره دستگیر شد. او در بازجویی‌ها راز قتل ناهید را فاش کرد و گفت: «وقتی از ازدواج با ناهید منصرف شدم، صاحبکارم سعید، پیشنهاد آزار و اذیت او را داد. من قبول کردم و با ناهید قرار گذاشتم. روز حادثه او را سوار ماشین کردیم و به بیابان‌های اطراف پاکدشت کشاندیم. آنجا درگیر شدیم و سعید با ضربه سنگ، ناهید را کشت.»

سعید اما پس از دستگیری، قتل را گردن احمد انداخت و گفت: «آن روز نقشه آزار و اذیت را با احمد اجرا کردیم، اما این خود احمد بود که با روسری ناهید را خفه کرد. چند روز بعد هم به محل رها کردن جسد برگشت و آن را آتش زد.»

هر دو متهم سه بار در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند و هر بار، قتل را گردن یکدیگر انداختند تا رسیدگی به پرونده هشت سال زمان ببرد. سرانجام در آخرین جلسه دادگاه که صبح دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی برگزار شد، پدر مقتول با دریافت صد میلیون تومان از قصاص گذشت کرد تا متهمان به زندگی بازگردند.

قتل به‌خاطر اختلاف مالی

دومین پرونده نیز که به بخشش متهم منجر شد، به وقوع قتل مردی جوان به‌دلیل اختلافات مالی برمی گردد.

اوایل اردیبهشت 92، جسد مقتول که دچار خفگی شده بود در اطراف تهران پیدا شد. کارآگاهان در بررسی‌های ابتدایی متوجه اختلاف 280میلیون تومانی مقتول با یکی از شرکایش شدند و او را دستگیر کردند.

متهم در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: «روز حادثه همراه مقتول برای تفریح به شمال رفتیم اما در مسیر بحث اختلافات مالی پیش آمد. مقتول حاضر نبود 280 میلیون تومان بدهی اش را پرداخت کند برای همین با هم درگیر شدیم و من با شیلنگ او را به قتل رساندم.»

متهم در دادگاه محاکمه و با درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد. او مرگ را در یک قدمی خود می‌دید اما اولیای‌دم با دریافت 500 میلیون تومان، رضایت دادند.

متهم صبح دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری از جنبه عمومی جرم محاکمه شد و با اظهار پشیمانی مجدد درخواست تخفیف کرد. قضات برای صدور رای وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها