تاریخچه تصویری هواپیماهای جت مسافربری روسیه؛

اربابان روسی آسمان + عکس

در این گزارش تصویری شاهد عکس‌هایی از تاریخ توسعه هواپیماهای جت مسافربری ساخت شوروی سابق و روسیه خواهید بود.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۷۸
اربابان روسی آسمان + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از اسپوتنیک نیوز، این روزها پیشرفت هواپیماهای مسافربری روسی به اندازه ای است که به‌تدریج دارند با هواپیما‌های مسافربری آمریکایی و اروپایی رقابت می‌کنند. هواپیما‌های مسافربری MC-21، پاسخ روسیه به هواپیماهای بوئینگ 737 مکس (Boeing-737 MAX) و هواپیماهای مسافربر اروپایی ایرباسA320 نئو (Airbus A320neo) هستند. روسیه اخیرا هواپیما‌های سوپرجت مسافربری سوخو را در راستای به حداقل رساندن هواپیما‌های وارداتی مسافربری ساخته است.

سری An-2 بزرگترین نوع از سری هواپیماهای 2 باله جهان است. این هواپیما به خاطر 60 سال تولید، در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

هواپیمای ایلیوشین (Ilyushin Il-14) حتی در صورت از کار افتادن یک موتورش نیز می‌تواند به‌سلامت بر روی زمین بنشیند.

اولین هواپیمای مسافربری روس که در خطوط هوایی پرواز می‌کند، Tu-104 است که بر اساس هواپیماهای دورپرواز Tu-16 ساخته شده و پیش از هواپیماهای بوئینگ 707 رونمایی شده است.

هواپیای مسافربری الیوشین 18 ) (Il-18 با واحدهای تامین نیرو از نوع توربین گازی یکی از غول‌پیکرترین هواپیماهای مسافربری شوروی سابق بود.

هواپیمای مسافربری توپولوف 114 (Tupolev 114) برای جابجایی مسافر در خطوط هوایی بین المللی طراحی و بر اساس هواپیماهای بمب افکن دورپرواز نظامی تولید شد.

هواپیمای Tu-134 در سال 1960 با ظرفیت 80 صندلی مسافر ساخته شد.

هواپیمای ایلیوشین Il-62 اولین هواپیمای روسی است که در خطوط هوایی بین المللی پرواز کرد.

جت مسافربری Tu-154 تا سال 2013 چندین بار ارتقا یافت و مدرنیزه شد.

هواپیمای Tu-144 در سال 1960 همزمان با هواپیمای جت فرانسوی کنکورد ساخته شد.

هواپیمای Yak-42 اولین هواپیمای مسافربری روسی بود که از آمریکا و انگلیس لیسانس بین المللی کار به عنوان هواپیمای مسافربری خطوط بین المللی را دریافت کرد.

ایلیوشین Il-86 در سال‌های دهه 1970 به هواپیمای اصلی مسافربری خطوط هوایی شوروی سابق بدل شد.

هواپیمای Tu-204 مدرنترین هواپیمای مسافربری ساخت شوروی سابق بود که در سال‌های دهه 1990 پس از سقوط شوروی کارش را در خطوط بین‌المللی آغاز کرد.

در سال‌های دهه 1980 تعداد 26 فروند از هواپیماهای ایلیوشین Il-96 ساخته شد که پس از ارتقا و بهینه سازی می توانست 435 نفر مسافر حمل کند.

جواد ودودزادهجام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها