بر اساس نخستین پیش‌بینی‌ها حزب امانوئل مکرون، در آستانه یک پیروزی بزرگ در انتخابات پارلمانی فرانسه قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۴۰۵۶۳
انتخابات پارلمانی فرانسه، حزب مکرون در آستانه یک پیروزی بزرگ

به گزارش جام جم آنلاین ، بلافاصله بعد از تعطیل شدن حوزه‌های رای‌گیری در فرانسه، اولین پیش‌بینی‌ها اعلام شد و حزب "جمهوری به پیش"، حزب تازه تاسیس و میانه رئیس جمهور فرانسه از ۵۷۷ کرسی پارلمانی احتمالا چهار صد کرسی را به خود اختصاص خواهد داد.

بی بی سی گزارش داد، بنا بر نتایج اولیه حزب امانوئل مکرون بیش از 30 درصد آرا را به دست آورده که فاصله زیادی با دیگر احزاب دارد.

پیش بینی می‌شود حزب راست میانه جمهوریخواهان ۲۰.۹، حزب راست افراطی جبهه ملی ۱۳.۱ و حزب سوسیالیست‌ و دیگر احزاب چپ نه درصد آرا را به دست آورده باشند.

حزب مکرون تقریبا یک سال پیش تاسیس شد و بسیاری از نامزدهای این حزب، چهره‌های تازه‌وارد یا کم تجربه در عرصه سیاست فرانسه هستند و از طبقات مختلف جامعه، دانشجویان، بازنشستگان و حتی یک گاوباز تشکیل شده است.

نتایج اولیه نشان می‌دهند که مشارکت مردم در انتخابات نسبتا کم بوده (کمی بیشتر از 50 درصد) که شاید به علت باشد که مخالفان مکرون از مبارزه ناامید شده و در انتخابات شرکت فعال نداشته‌اند.

انتخابات پارلمانی فرانسه دو مرحله‌ای است و مرحله دوم آن یک‌شنبه آینده برگزار می‌شود. کسانی که در دور اول کمتر از ۱۲.۵ درصد کل واجدان شرایط رای آورده باشند حذف خواهند شد و بقیه به دور دوم خواهند رفت. در دور دوم هر کسی که بیشترین رای را داشته باشد نماینده پارلمان خواهد شد.

امانوئل مکرون، تقریبا یک ماه پیش با شکست قاطع مارین لوپن، نامزد حزب راست‌گرای افراطی جبهه ملی، در ۳۹ سالگی، جوان‌ترین رئیس جمهور تاریخ فرانسه شد. این اولین بار در تاریخ فرانسه بود که هیچ یک از دو نامزد در مرحله دوم رای‌گیری به احزاب عمده چپ و راست تعلق نداشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها