دبیر کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین

قاچاق کالا زیر ذره بین مجلس / پنجره واحد گمرگات پایش می شود

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجلس سهم تاثیری گذاری نهادها و دستگاه های دولتی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مورد ارزیابی و پایش قرار می دهد.
کد خبر: ۱۰۳۳۶۲۸
قاچاق کالا زیر ذره بین مجلس / پنجره واحد گمرگات پایش می شود

سید جواد حسینی کیا پیرامون طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با جام جم آنلاین تصریح کرد: در کار گروه ویژه این طرح، میزان قاچاق در حوزه حامل های انرژی و اینکه سامانه پنجره واحد( ساز و کار شفافیت فعالیت در گمرگات) تا چه اندازه در کاهش قاچاق و جلوگیری از فساد و تسریع فرآیند گمرکی موثر بوده و مورد پیگیری واقع شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت نصب دستگاه های ایکس ری برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور افزود: بخشی از دستگاه ها در مبادی محلهایی نظیر گمرک شهید رجایی نصب شده اما بخش دیگر باقی مانده است.

دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: بمنظور تجهیز سایر ورودیهای کشور به دستگاه اشعه ایکس و رصد کالاهای وارداتی، ارگانها با نهادهای امنیتی برای خرید یا ساخت آن ثبت سفارش کرده اند، لیکن میزان کارآمدی چنین ابزار کنترلی هنوز محلی از سوال است.

وی تصریح کرد: گاها برخی کالاهای مکشوفه از انسان این سوال را در ذهن ایجاد می کند که آیا دستگاه ایکس ری به تنهایی از پس این موجود دو پا بر می آید یا خیر؟

حسینی کیا درباره دیگر برنامه های کمیسیون صنایع و معادن از بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (12) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین پیگیری طرح جامع مدیریت شهری در جلسه امروز بعداز ظهر کمیسیون خود خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها