مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: ملتی که از تاریخ اطلاعی نداشته باشد مجبور است آن را تکرار کند.
کد خبر: ۱۰۲۹۵۱۹
ولایتی: ملتی بی اطلاع از تاریخ مجبور به تکرار آن است

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر پنجشنبه در مراسم رونمایی از مجموعه 14 جلدی تاریخ کهن و معاصر ایران زمین اظهار داشت: کتابی به این جامعیت سراغ
ندارم ، 13 جلد این کتاب مربوط به بعد از اسلام و 9 جلد مربوط به قبل از انقلاب است.

وی با بیان اینکه 4 جلد این کتاب مربوط به بعد از انقلاب اسلامی است، ادامه داد: دو جلد مربوط به زمان زعامت امام خمینی (ره) و دو جلد نیز مربوط به دوران مقام معظم رهبری است.

ولایتی با بیان اینکه برای این مجموعه از پژوهشگران و کارشناسان زبده بهره گرفته ایم، افزود: برای تدوین این کتاب 16 سال زمان صرف و برای هر جلد آن به طور میانگین از 15 کارشناس استفاده شده است هر چند برای هماهنگی ها از ابتدا تاکنون 300 جلسه با کارشناسان برگزار شده است.

مشاور مقام معظم رهبری این کتاب را جامع و همراه با تحلیل عنوان و اضافه کرد: در این مجموعه صرفا به ذکر وقایع بسنده نشده بلکه در بردارنده تاریخ سیاسی اجتماعی و فرهنگی است.

به گفته وی، تاکنون 12 جلد از این کتاب منتشر شده و دو جلد دیگر نیز تا یک ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد.

ولایتی ادامه داد: جلد دوم این مجموعه مربوط به قبل از اسلام و نایاب است که این نشان از علاقه مردم به تاریخ دارد.

مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه این کتاب به هفت زبان عربی، انگلیسی ، صربی، آلمانی، فرانسوی، اردو و ملایو ترجمه شده است، افزود: ملتی که از تاریخ خود اطلاع نداشته باشد مجبور است تاریخ را تکرار کند.

دکتر ولایتی از نام اوران دنیا و مایه افتخار است

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین گفت: دکتر ولایتی از شخصیت های برجسته در حوزه طبابت، سیاست خارجی، روابط بین الملل است و نام آوران دنیا و مایه افتخار است.

حسین انتظامی با بیان اینکه ولایتی در حوزه مسائل فرهنگی یک کارشناس برجسته است، ادامه
داد، وی سال ها عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بود و در حوزه تاریخ و تمدن اسلامی نیز دارای تخصص است.

وی افزود: رجال سیاسی باید با پیشینه تمدنی آشنا باشند تا بتوانند آن را برای توسعه و پیشرفت جامعه به خدمت بگیرند.

مدیر شبکه چهار هم گفت: تاریخ تمدن و فرهنگ ایران اسلامی غنی و پر فراز و نشیب است، اطلاع از پهنه و گستره و تاریخ تمدن اسلامی موجب غرور برای هر ایرانی است.

رضا پورحسین با بیان اینکه قبل و پس از انقلاب اسلامی تاریخ تمدن و فرهنگ اسلامی بخوبی مستندنگاری نشده افزود: در این حوزه فقط چند کتاب وجود دارد.

به گفته وی، ولایتی پس از انقلاب پرچم معرفی فرهنگ تمدن را به صورت روش مند و مستند در دست گرفت و با چاپ کتاب های زیاد در این حوزه نسل امروز را با پیشینیه قوی فرهنگی آشنا کرد.

پورحسین اضافه کرد: در صورت آشنایی با پیشنیه فرهنگی آینده جامعه جهت و شتاب بهتر و بیشتری خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها