حضور و نقش تعیین کننده مردم در میدان های سرنوشت ساز کشور همچون انتخابات علاوه بر اینکه نشان دهنده ارتقاء درک و هوش سیاسی اقشار جامعه است، پاسخی روشن به دشمنان بوده و بدخواهان مردم و نظام را از برنامه ها و تهدیدهای برنامه ریزی شده خود علیه ملت ایران مأیوس می گرداند.
کد خبر: ۱۰۲۹۴۰۰
حضور گسترده مردم در انتخابات، پادزهری در برابر پروژه نفوذ

به گزارش خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین ، بطور کلی در آوردگاه سیاسی کشورها خاصه در عرصه انتخاباتی و تعیین سرنوشت یک ملت، پیروزی و شکست رخدادی بدیهی است که در شطرنج سیاست حادث می شود.

به همین علت تحلیل انتخابات در همه جای جهان نیازمند جامعه‌شناسی سیاسی بوده و با معیار اقبال اجتماعی آحاد مردم نسبت به پدیده انتخابات مورد نقد قرار می گیرد.

انتخابات در کل دنیا ذاتا بر دو اصل استوار است: اول اینکه گروهی از شهروندان می‌کوشند منافع، مصالح و هنجارهای خود را بر منافع و خواست گروه دیگری از اقشار جامعه تحمیل کنند؛ یعنی اینکه گروه‌هایی از مردم برای بیشینه کردن منافع خود در یک فضایی رقابتی سالم و دور از هیجانات کاذب برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند. اصل دیگر، نمایندگان این گروه‌ها در برابر یکدیگر به رقابت در کارزار انتخاباتی می‌پردازند و تلاش دارند رای‌دهندگان را متقاعد کنند که بر اساس برنامه ها و اهداف اقتصادی و بهبود رفاه مردم به ایشان رای دهند.


حضور قاطبه ملت در انتخابات مهم ترین عنصر مشروعیت یک نظام

حضور و نقش سازنده مردم در میدان انتخاباتی کشور به آن معناست که، سقف فرهنگ سیاسی مردم ایران بالاتر رفته و ملت در اوج مسئولیت پذیری قرار دارد.

مردم ما همچنان به صندوق‌های رای و مشارکت حداکثری باور دارد. این رویکرد بر دوام و بقای حاکمیت یک نظام مهر تایید خواهد زد. شهروندان ما بنا به تجربه دریافته اند خواسته آنها تنها با افزایش سقف مشارکت، قابل حصول است.

برگزاری انتخابات با شکوه به واسطه حضور بلامنازع و پر شور و همراه با شعور مردم در روز جمعه 29 اردیبهشت، پیام بسیار مهمی برای دشمنان این نظام و تمام کسانی دارد که طبق عادت همیشگی خود با بمباران تبلیغاتی رسانه های معاند تلاش می کنند مردم را به عدم حضور در انتخابات تشویق کنند و می خواهند به غلط اینگونه القا کنند که مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمان های انقلاب خود پایبند نیستند.

انتخابات پر شور اولین گام برای جلوگیری از نفوذ

حقیقت این است که دشمن ناکام از مواجهه مستقیم با انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده است که فرهنگ و روحیه انقلابی و شهادت طلبی، روحیه سنگر نشینی و مقاومت را مورد حمله قرار بدهد. برای این کار تغییر محاسبات و تحلیل ها و باورهای عمومی را مورد هدف قرار داده است.

اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: دشمن دنبال تغییر سیرت ها با حفظ شکل ظاهر است، اشاره ای به این واقعیت است. نکته مهم این است که آنچه باعث تداوم انقلاب و مقاومت آن در برابر تهاجم جبهه استکبار است فرهنگ می باشد.

رهبری انقلاب همواره بر حضور اقشار مختلف مردم در پای صندوق های رای و برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی و صیانت از آرای مردم کرده اند.

ملت نیز با پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب با مشارکت گسترده در انتخابات تکلیف دشمن را روشن کرده و ثابت می کند تلاش های دشمنان برای نفوذ به عقاید مردم کاری بیهوده و عبث بوده و در نتیجه مانند همیشه رو سیاه می شوند.

پیام روشن ملت ایران به دشمنان و بد خواهان

نتیجه انتخابات پیش رو مستقل از اینکه چه باشد خط بطلانی بر تمام شایعات، سخن پراکنی ها و ادعاهای رسانه های غربی بویژه رسانه های معاند درباره مهندسی انتخابات خواهد بود.
ما حصل این آوردگاه مهم سیاسی بطور طبیعی در هر دوره ای باب میل گروهی و خلاف میل و نظر گروهی دیگر است اما ضرورتا برای اصل نظام آسیبی ندارد بلکه نشان دهنده تکثر و تعدد سلایق و تفکرات آحاد مردم است.

آن چیزی که در این میان بسیار باید به آن توجه داشت این است که دخالت و مشارکت مردم در حوزه های تصمیم گیری هر اندازه بیشتر باشد عرصه برای جولان دشمن تنگ تر خواهد شد.

محمدرضا شجاعیان - سیاسی جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها