نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت

هزینه سرسام آور سفرهای پادشاه سعودی

رییس جمهور اندونزی پس از اعلام خبر سرمایه گذاری 65 میلیارد دلاری آل سعود در چین گفت که از عربستان سعودی ناامید شده است.
کد خبر: ۱۰۱۹۹۹۵
رئیس جمهور اندونزی: از ملک سلمان توقع این کار را نداشتم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، روسیا الیوم نوشت: جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، در شهر سیریبون استان جاوه غربی گفت: «سرمایه گذاری عربستان در اندونزی گسترده است اما تعجب کردم سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان وقتی به چین رفت مقدار قراردادهایش بیشتر از 870 تریلیون روپیه (حدود 65 میلیارد دلار) بود». این در حالیست که مقدار سرمایه گذاری آل سعود در اندونزی فقط شش و هفت دهم میلیارد دلار می باشد.

جوکو با یادآوری به نحوۀ استقبال کشورش از پادشاه اندونزی، افزود: «من حتی چتر را روی سر ملک سلمان گرفتم اما آنچه به دست آوردیم بسیار اندک بود. اندکی نا امید شدم».

جوکو به استقبال ویژه از ملک سلمان در سفر ماه گذشته به اندونزی اشاره دارد که وی به خاطر بارش باران شدید، شخصا چتر را روی سر پادشاه عربستان سعودی گرفته بود.

همچنین جوکو شخصا برای استقبال از ملک سلمان راهی فرودگاه شد که ندرتا در سفر میهمانان دیگر صورت می پذیرد.

رئیس جمهور اندونزی وعده داد که برای جلب سرمایه گذاری های بیشتر با پادشاه عربستان و جانشین ولی عهد این کشور گفتگوهای تلفنی انجام دهد.

سفر ملک سلمان به اندونزی، اولین سفر یک پادشاه عربستان سعودی به این کشور از 47 سال گذشته بود که به همین دلیل تاریخی تلقی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
۰
۰
عاقبت پاچه خواری اجنبی همین میشه دیگه اونم سعودی خونخوار
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
۰
۰
بدبختا اومده ازتون تروریست بخواد وبفرسته سوریه.از اون ور مخ چین رو بزنه تا دیگه از ایران و سوریه در مجامع بین المللی حمایت نكنه . این عربستان همیشه دنبال منافع اسرائیل وآمریكاست

نیازمندی ها