یک کارشناس خاورمیانه در گفتگو با جام جم آنلاین تحلیل کرد؛

واکاوی رویکرد جدید سیاسی در فلسطین / تغییر جهت حماس از غزه به دوحه

مشاور امیر کویت با تاکید بر اهمیت وفاق و همدلی کشورهای عربی و اسلامی جهت مقابله با اشغالگری های رژیم صهیونیستی، حمایت کشورش از احقاق حقوق ملت فلسطین را یک سیاست ثابت و استوار دانست.
کد خبر: ۱۰۱۴۴۲۶
مشاور امیر کویت : حمایت از فلسطین یک واجب شرعی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالله المعتوق در اظهاراتی که به مناسبت برپایی نمایشگاه «میراث مردم فلسطین» در کویت برگزار شد، تصریح کرد: کویت خواستار بازگشت تمامی آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود است و امروزه موضوع فلسطینی ها به عنوان مهمترین اولویت کشورهای عربی و مسلمان تبدیل شده و این راهبرد تا زمان احقاق حقوق ملت فلسطین ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: فلسطین به عنوان یک سرزمین مقدس میزبان قبله نخست مسلمانان جهان است لذا تمامی کشورهای عربی و اسلامی باید به وظیفه انسانی و شرعی خود عمل نموده و به پشتیبانی دائمی خود از ملت فلسطین در برابر اقدامات خصمانه اسرائیلی ها ادامه دهند.

المعتوق گفت: مردم فلسطین امروزه با نقض مکرر قوانین و عرف بین المللی از سوی اسرائیل مواجه هستند و دولت اسرائیل به کوچک ترین معیارهای حقوق بشری در این زمینه نیز پایبند نیست لذا کشورهای عربی و اسلامی باید به مقابله با این مسائل بپردازند.

مشاور امیر کویت تصریح کرد: کویت در همین راستا و برای کاهش رنج ملت فلسطین تلاش می کند تا امکاناتی را برای معیشت مناسب آنها فراهم نماید و ارائه خدمات درمانی و ارسال مایحتاج لازم و مواد غذایی همواره در دستور کار کویت قرار دارد.

شایان ذکر است نمایشگاه میراث ملت فلسطین به مدت سه روز در کویت برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها