«سعیده وارسی» اولین وزیر مسلمانِ در کابینه انگلیس، از دولت این کشور خواست علاوه بر افراطیون انگلیسی عضو گروههای تروریستی در خارج از آن کشور، شهروندان بریتانیایی را که در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می کنند، محاکمه کند.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۸۷
اعتراف وزیر مستعفی انگلیسی به مزدوری شهروندان آن کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم،رئیس سابق حزب محافظه کار انگلیس" که در مجلس اعیان انگلیس، دارای لقب "بارون" است تلاش می کند شکاف موجود در قانون انگلیس را که برای حمایت از رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده است، از بین ببرد.

وارسی در گفت وگو با وبگاه "میدل ایست" خاطر نشان کرد: "این شکاف سبب می شود میان انگلیسی هایی که در صف ارتش "کشورهای دیگری" مانند "اسرائیل" خدمت می کنند با انگلیسی هایی که در میان گروه های خارج از چارچوب کشورها می جنگند، نظیر گروههای کُرد یا مجموعه های افراطی تندرو، فرق گذاشته شود.

سعیده وارسی که در پی ناکامی دولت انگلیس در محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، از پُست وزارت استعفا داد، گفت: "یکی از سؤالاتی که از وزارت خارجه پرسیدم این بود که تکلیف تفاوت قائل شدن میان کسانی که به خدمت کشوری دیگر در می آیند با کسانی که به خدمت طرف هایی خارج از چارچوب کشورهای دیگر در می آیند، چیست؟"

وی سپس توضیح داد که اگر شهروندی انگلیسی در کشوری دیگر، هم پای ارتش آن کشور بجنگد، هنگام بازگشت به انگلیس محاکمه نمی شود. اما اگر در همان کشور هم پای یکی از گروهکهای مخالف دولت بجنگد پس از بازگشت به انگلیس محاکمه می شود.

وارسی با استناد به این توضیحات گفت: تنها دلیلی که ما را به باقی گذاشتن این شکاف وامی دارد، خدمتِ شهروندان انگلیسی در ارتش "اسرائیل" است. مشکل این است که ما آن قدر شجاعت نداریم که بتوانیم بگوییم اگر شخصی شناسنامۀ انگلیسی داشته باشد، گزینه های محدودی خواهد داشت و بر این اساس، نباید جز برای انگلیس بجنگد و این موضوعی است که باید به وضوح و قاطعیت گفته شود.

وی یادآوری کرد که در یک دوره، کشمکش به صورت استثنایی، تنها بر سر این بود که مسلمانان انگلیسی باید وفاداری خود را به کشور ثابت کنند؛ در حالی که همه شهروندان باید مشمول این اصل می شدند.

وارسی گفت: بسیار گفته شده است که هر کس باید به چیزی وفادار باشد و مسلمانان نیز باید به انگلیس وفادار باشند. دربارۀ این موضوع بسیار صحبت کردیم اما وقتی این موضوع به گروه های دیگر مربوط می شود حرفی دربارۀ آن نمی زنیم. می دانیم که کشور ما از طیف های متعددی تشکیل شده است. بنابراین بگذارید این شکاف را یک بار برای همیشه ببندیم و روشن کنیم که اگر قرار باشد برای انگلیس نجنگیم، نباید برای طرف های دیگر بجنگیم.

به نوشتۀ میدل ایست، دهها تن از شهروندان انگلیسی، در حال حاضر در چارچوب برنامۀ موسوم به "ماهال" به عنوان سرباز داوطلب، در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می کنند.

سخنگوی برنامۀ "ماهال" به وبگاه "میدل ایست آی" گفت: آمار دقیق انگلیسی هایی که در چارچوب این برنامه فعالیت می کنند، یکی از اسرار محرمانه دولت است و پاسخ آن نزد وزارت دفاع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها