رئیس سازمان اسناد و املاک: صدور سند اراضی ملی بر زمین مانده است

توقف بودجه در ایستگاه زمین‌ خواری

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه موضوع زمین خواری، به عنوان یکی از مظاهر مفاسد اقتصادی است، گفت: جلوگیری از دست اندازی متخلفین به اراضی ملی و طبیعی، از دغدغه های مردم و نظام است.
کد خبر: ۱۰۰۹۴۹۹
راهکار جهانگیری برای مقابله با زمین خواری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه اسحاق جهانگیری با تاکید بر اهمیت موضوع مقابله با زمین خواری، به عنوان یکی از مظاهر مفاسد اقتصادی، گفت: جلوگیری از دست اندازی متخلفین و سوء استفاده‌گران به اراضی ملی و طبیعی، از دغدغه های مردم و نظام است و باید راه را بر کسانی که به ناحق و از راه های نامشروع نظیر تغییر کاربری غیرقانونی اراضی و زد و بند ها به ثروت می رسند، مسدود کنیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: البته در این خصوص تاکنون مباحث مختلفی در جلسات ستاد مطرح شده که منجر به شکل گیری کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری شده است.

وی با اشاره به مسئولیت این کارگروه فرا قوه‌ای برای آسیب شناسی در خصوص پدیده زمین خواری و پیشنهاد این کارگروه مبنی بر ایجاد پنجره واحد و سامانه یکپارچه برای نظارت الکترونیک بر امور مرتبط با زمین،گفت: اصل ایجاد چنین سامانه ای مورد تایید است و با ایجاد آن، بستری برای هماهنگی های لازم میان دستگاه‌های مربوطه صورت خواهد گرفت. البته لازم است که این سامانه هماهنگ و در راستای دولت الکترونیک باشد.

جهانگیری با اشاره به برخی نظرات که در این جلسه در خصوص سامانه مذکور مطرح شد، از کارگروه فراقوه ای که مسئولیت آسیب شناسی پدیده زمین خواری را بر عهده دارد خواست ضمن هماهنگی هرچه بیشتر با دستگاه های مرتبط، نظرات ارائه شده را مورد بررسی قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به سخنان پزشکیان نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه در صورت اجرای قوانین و طرح های شفاف سازی، از بسیاری از تخلفات پیشگیری می شود، گفت: لازم است این موضوع در یکی از جلسات ستاد در دستور کار قرار گیرد و زمینه اجرای کامل این طرح ها فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اطلاع‌رسانی و شفاف سازی درباره طرح های جامع و تفصیلی و صدور مجوزها و پروانه ها، این پیشنهاد را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و خواستار مد نظر قرار دادن آن شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها