نماینده اهواز در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان نمود:

زدودن گرد و غبار از چهره مردم، با توقف کامل انتقال آب استان

نماینده مردم اهواز گفت: کارگروه دولت برای رفع معضل زیست محیطی همچنان روی راه حل‌های قدیمی دست گذاشته اما تجربه نشان داده این راه‌کارها پاسخگوی نیاز مردم نیست. توقف کامل انتقال آب استان تنها راه حل موجود برای مبارزه با ریزگردهاست.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۱۲
زدودن گرد و غبار از چهره مردم، با توقف کامل انتقال آب استان

رییس جمهور صبح پنجشنبه به منظور بررسی آخرین وضعیت و پیگیری اقدامات انجام شده دولت برای رفع مشکلات ناشی از افزایش پدیده ریزگردها وارد اهواز شد.

در همین خصوص«علی ساری» نماینده مردم اهواز در مجلس با تأکید بر زحمات کار گروه اعزامی دولت برای رسیدگی و حل بحران موجود به جام جم آنلاین گفت: بنده و سایر نمایندگان استان در قالب پیامی به رییس جمهور خواستار حل اصلی مشکل ریزگردها یعنی جلوگیری ازانتقال آب خوزستان به فلات مرکزی شدیم.

وی افزود: اعتقاد داریم تأمین آب فلات مرکزی از طریق سرشاخه‌های آبی استان چهارمحال و استان خوزستان روشی نادرست بوده، لذا دوستان باید به فکر راه‌کارهای جامع‌تری باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: انتقال آب استان به سایر مناطق چه لحاظ به امنیتی و اجتماعی و چه به لحاظ مادی و فرهنگی هزینه‌های سرسام آوری خواهد داشت. بنابراین اصرار داریم مبارزه با پدیده ریزگردها و آلودگی هوا از طریق توقف کامل انتقال آب استان پیگیری شود.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته از طرف مسئولین برای رفع مشکلات مردم، خاطرنشان کرد: در حوزه سیستم‌های انتقال برق وشست شوی سامانه‌های برقی خدمات شایانی شده، شبکه‌های آسیب دیده در حال ترمیم و بروز رسانی است.

ساری ادامه داد: کمبود اعتبار در بخش توزیع انرژی و نیز ناکارآمدی مدیریتی عواملی است که موجب شده امروز مردم با چنین گرفتاریهایی روبه رو شوند.

وی اقدام وزیر نیرو مبنی بر تعویض مقره‌های فرسوده با مقره‌های جدید «سیلیکونی» که بسیار مقاوم‌تر در مقابل گرد وغبار هستند را دیگر تلاش درخور توجه دولت دانست و افزود: به لحاظ فنی در بحث مقاوم سازی و عدم تکرار قطعی برق تجهیز سامانه برقی به این مقره‌ها کمک زیادی می‌کند.

ساری خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود پیگیری دولت در رفع مشکلات مردم شریف خوزستان لحظه‌ای و مقطعی نبوده گرچه رییس جمهور قول دادند شخصا بحران خوزستان را دنبال خواهد کرد.
وی مذاکرات خارجی دولت برای ریشه کنی عامل برون مرزی بحران آب و هوایی خوزستان را ضروری دانست و گفت: در حال حاضر کشور ترکیه با انتقال آب قابل ملاحظه اکوسیستم منطقه را بهم ریخته و ما نباید صرفا نظاره‌گر باشیم.

ساری اضافه کرد: ترکیه در حال احداث سد روی دجله و فرات است که این سد چهار ونیم برابر بزرگتر از عظیم‌ترین سد ایران است. لذا باید هر چه زودتر با دیپلماسی و رأیزنی جلوی این کار گرفته شود. اما ما همچنان بر توقف انتقال آب از استان تا احیای کامل رودخانه‌ها و تالابها تأکید داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها