نماینده اهواز در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان نمود:

زدودن گرد و غبار از چهره مردم، با توقف کامل انتقال آب استان

آقای دکتر روحانی، رئیس‌جمهور محترم به خوزستان خوش آمدید. آمدید تا از نزدیک شرایط و مشکلات پیش آمده را برای این استان مظلوم ومقاوم بررسی کنید. روزی که به اهواز آمدید، خوشبختانه ریزگردها رفته بود، اما می‌دانستید نیمی از شهر اهواز همچنان خاموش بود؟ آیا واقعیت تلخ مشکلات خوزستان آن‌طور که باید به شما گزارش شده است؟
کد خبر: ۱۰۰۵۶۳۲
آقای رئیس‌جمهور، منتظریم...

مردم خوزستان صحبت‌های شما را شنیدند، اما شما چندان به صحبت‌های آنان گوش نکردید؛ شاید فرصت نداشتید. شما وعده حل مشکل آب و فاضلاب استان خوزستان، تامین حقابه تالاب‌ها، تامین آب مورد نیاز برای اجرای طرح 550 هزار هکتاری ابلاغی مقام معظم رهبری، اجرای طرح آماک، تثبیت کانون‌های داخلی ریزگردها و تلاش و پیگیری برای افزایش همکاری‌های بین‌المللی برای حل بحران کانون خارجی را دادید که لابد اجرایی خواهد شد. حل مشکل آب و فاضلاب استان خوزستان به گفته خودتان، هدیه سفر دولت شما به خوزستان بودکه به گمانم خوب قدرش را می‌دانیم. مردمی که سال‌هاست به دلیل نبود فشار کافی آب از پمپ‌های مکنده استفاده می‌کنند و برای آن‌که از شر آب گل آلود، شور و بدبو خلاص شوند از فیلترها و دستگاه‌های تصفیه آب چند مرحله‌ای استفاده می‌کنند که بسیار هم هزینه‌بردار است.

رئیس‌جمهور محترم، اما ای‌کاش دیروز پس از بارندگی کمی در سطح شهر اهواز قدم می‌زدید و سرریز فاضلاب در خیابان‌ها و معابر عمومی را با چشم می‌دیدید؛ مساله‌ای که سال‌هاست خوزستان با آن دست به گریبان است. در کنار این ای‌کاش، این فرصت به خبرنگاران خوزستانی داده می‌شد تا رودررو با شما سخن بگویند و مشکلات را از زبان بی‌واسطه رسانه‌های محلی هم بشنوید. شما از تامین حقابه تالاب‌های استان خوزستان گفتید و ما دلمان خوش شد، اما ای‌کاش فرصتی پیش می‌آمد تا برایتان از مشکلات پیش‌آمده و بلایی که بر سر تالاب‌ها و ساکنانشان آمده است، بگوییم. اما آقای رئیس‌جمهور شما از دغدغه ورود فاضلاب‌های شهری، صنعتی و پساب‌های کشاورزی به رودخانه کارون؛ رودخانه‌ای که تامین کننده آب شرب بخش زیادی از استان خوزستان است؛ سخن نگفتید.

شما همچنین از اجرای طرح آماک (جمع‌آوری گازهای همراه با نفت) تا 15 روز دیگر خبر دادید. امیدواریم این وعده عملی شود تا مردمان خوزستان بتوانند هوای بهتری استشمام کنند. شما از نهالکاری گفتید و تثبیت بخشی از کانون‌های داخلی ریزگردها؛ اما تو را به خدا مدیریت کنید که مجریان، وعده‌های شما را بدرستی اجرا کنند و باز دست‌هایی که فقط بلدند بودجه ببلعند، پول مردم خوزستان را با طرح‌های بی‌مورد یا انحراف از نظر کارشناسان، هدر ندهند و هیچ نتیجه‌ای عاید مردم خوزستان نشود. تحقق وعده‌هایی که در خوزستان دادید یک پیش‌نیاز اساسی می‌خواهد و آن مجریان دلسوز و پاکدست است که پول خوزستان را بجا و در جایش مصرف کنند و این طرح‌ها را واقعا به سرانجام برسانند. در نهایت نیز خبرنگاران و رسانه‌های خوزستان مانند مردم این استان؛ صبور و گلایه‌مند در انتظار اجرای صحیح وعده‌های شما و تاثیرگذاری عینی آن بر زندگی مردم خوزستان خواهند بود.

نگار نخلی

جام‌جم خوزستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی سعیدی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
۰
۰
قادر هستیم به روش كاملا حرفه ای با هزینه اندك تمام خاك های زراعی ایران را حاصلخیز و رطوبت آن را حتی در مناطق خیلی كم آب حفظ كنیم كه مدیریت آب های سطحی را به همراه دارد.
كاری كه خیلی ها از انجام این مهم باز مانده اند
كافی است از ما بخواهید.
در هر نقطه ای بخواهید آزمایش انجام میدهیم

نیازمندی ها