نوروز در پیش است و همراه شادی‌اش مخارج خاصش را نیز به‌همراه می‌آورد! هرکس به قدر و سهم خودش و البته هر که بامش بیش برفش بیشتر.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۵۰
کاغذی بر دیوار نوروزی !

یکی از خصوصیات نوروز همان‌گونه که از نامش پیداست، نو شدن است. حالا در این گیرودار فشار‌های اقتصادی که در هر خانواده‌ای به شکلی هست، خانم‌‌های خانه برای نوشدن نوروزی خرج‌تراشی می‌کنند.

آن هم نه خرج‌تراشی از نوع عادی و معمول آن مثل خرید کفش و لباس، بلکه خرج‌تراشی از نوع غیرمعمول. نمونه‌اش همین رسیدن به در و دیوار خانه و نونوار کردن آن به‌وسیله کاغذدیواری است!

البته هرچه آقای منزل دم از نداشتن و هزارجور مشکل ریز و درشت بزند، در بسیاری موارد بی‌ثمر است و این بی‌ثمری این روزها خیلی‌ها را روانه مراکز عمده خرید کاغذدیواری کرده تا در نوروز پیش‌رو، دیوارها نیز نوروزی شوند! بنابراین اگر هم شما جزو مراجعان این روزها به بازار کاغذدیواری هستید، این نکات حتما به دردتان می‌خورد.

مولفه‌های انتخاب

به‌طور کلی برای خرید کاغذ دیواری باید چند مولفه را در ذهن داشته باشید:

چه نوع از کاغذ دیواری نتیجه و نمایی را که شما مدنظر دارید ارائه می‌دهد؟

آیا باید از کاغذ دیواری‌های پشت چسبدار استفاده کنید؟

کدام طرح برای فضای مورد نظرتان مناسب‌تر است؟

آیا به کاغذدیواری‌های قابل شست‌وشو نیاز دارید؟

چه میزان کاغذدیواری نیاز دارید؟ برای این کار، ابتدا حتما محلی را که می‌خواهید کاغذدیواری کنید با دقت اندازه‌گیری نمایید و قبل از سفارش، نیز تا حدامکان کاری کنید که فروشنده یا نصب‌کننده کاغذدیواری از دیوار یا دیوارهای مورد نظر شما بازدیدکند.

انتخاب از میان انبوه تنوع

انتخاب کاغذ دیواری و پیدا کردن طرح و رنگ مناسب برای فضایی که درنظر دارید واقعا کار دشوار و البته حساسی است و اگر در آن دقت نشود پولتان دود شده است. چراکه کاغذ نصب شده، دیگر نصب شده و نمی‌شود آن را کند و پس داد! لذا با استفاده از هر ابزاری ازجمله چند راهنمایی سعی کنید فضا را پس از نصب کاغذدیواری تصور کنید.

رنگ تیره در کاغذ دیواری، اتاق‌های بزرگ را کوچک‌تر نشان می‌دهد و حس آرامش القا می‌کند.

طرح گلدار یا تکرار شونده ترک‌ها و عوارض دیوار را می‌پوشاند و می‌تواند برای بزرگ‌تر جلوه‌دادن فضاهای کوچک استفاده شود.

طرح‌های بزرگ فضاهایی دنج و صمیمی ایجاد و کمک می‌کند اتاق‌های خیلی بزرگ، معقول‌تر به نظر بیایند.

رنگ روشن، اتاق‌ها را بزرگ‌تر جلوه داده و حس ملایم و دوستانه ایجاد می‌کند.

طرح‌های کوچک به فضا حس بزرگی و وسعت می‌دهد، توجه‌ها را به سمت همه طرح‌های رنگی جلب می‌کند و در اتاق‌های کوچک پر کاربردتر است.

علاوه بر اینها توجه داشته باشید که خطوط عمودی موجود در برخی طرح‌های کاغذدیواری، دیوارها و سقف را بلندتر نشان می‌دهند. همچنین خطوط افقی اتاق را کشیده‌تر نشان می‌دهد و برای فضاهای کوچک یا سقف کوتاه مناسب است.

نکات کلیدی خرید

اولین نکته در این‌ باره، صرفه‌جویی در متراژ یا رول‌های کاغذدیواری است.

برای این کار حتما به فروشنده بگویید محل را بازدید کرده و دقیق متر کند.

همچنین محاسبه کند چگونه می‌تواند از تکه‌های اضافی کاغذدیواری برای چین و شکن‌های دیوار استفاده کند.

درعین حال توجه کنید کاغذدیواری‌ها شاید در طول زمان دچار آسیب و خرابی شوند و زیبایی اولیه خود را از دست بدهند. بنابراین بهتر است یک رول بیشتر خریداری کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید و برای پیدا کردن آن نوع کاغذدیواری در بازار دچار مشکل نشوید.

کاغذدیواری‌ها در رول‌های دو و سه برابر، می‌تواند متراژ بیشتری کاغذدیواری را نسبت به یک رول واحد در اختیار شما بگذارد. یک رول دارای 4 متر و 11.5 سانتی‌متر کاغذدیواری‌ است در حالی که رول‌های دو برابر دارای 8 متر و 23 سانتی‌متر کاغذدیواری هستند. بنابراین اگر مثلا طول دیوار شما 2 متر و 75 سانتی‌متر است، شما می‌توانید سه ردیف کاغذدیواری از یک رول واحد روی آن دیوار قرار دهید.

اکنون که استفاده از دو یا چند طرح مختلف کاغذدیواری برای هال و پذیرایی مد شده بهتر است در فروشگاه‌های مختلف دنبال ته رول‌های مناسب با طرحتان بگردید و آن را به قیمت‌های باورنکردنی بخرید.

چقدر پول بدیم؟

قیمت کاغذ دیواری بسیار متنوع و از متری 40 هزار تومان تا 500 هزار تومان متغیر است. به قیمت هر متر کاغذدیواری هزینه نصب از متری 10 تا 25 هزار تومان اضافه می‌شود. قبل از خرید حتما متراژ موجود در رول کاغذدیواری و تناسب آن با فضایتان را بسنجید و دقیقا بپرسید فضایتان چند رول لازم دارد. چراکه در غیر این صورت در محاسبه هزینه گمراه می‌شوید.

آتنا محسنی - روزنامه‌نگار

ضمیمه چمدان جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها