همزمان با پنجمین روز دهه فجر بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با حضور وزیر نیرو و از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور در همدان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۹۷۹۵۴
افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در همدان

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با حضور وزیر نیرو و از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور در همدان افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران بابیان اینکه انرژی خورشیدی وسیع‌ترین منبع انرژی پاک در جهان است، عنوان کرد: تجدیدپذیر بودن، فراوانی، پایداری، دوستدار محیط زیست، قابلیت دسترسی و کاهش هزینه‌های برق از مزایای استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی است.

وی عنوان کرد: برنامه‌های موفق و نتیجه‌بخش در زمینه جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده و سال گذشته برای ۸ مدرسه، ۴ مسجد و ساختمان شرکت برق در مجموع ۱۲۵ کیلووات نیروگاه خورشیدی نصب شد و در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: با تلاش استاندار، سرمایه‌گذار ایرانی با مشارکت سرمایه ‌گذارخارجی وارد استان شدند و برای احداث ۲ نیروگاه ۷ مگاواتی خورشیدی با تجهیزات مربوطه قرارداد ساخت را با سانا منعقد کردند و در مدت کمتر از ۶ ماه عملیات احداث نیروگاهی را به اتمام رساندند.

وی با بیان اینکه اولین و بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در همدان احداث شده است، گفت: احداث هر مگاوات نیروگاه خورشیدی حدود ۴۰۵ میلیارد تومان هزینه در برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها