آزمایشگاه مرکزی در محل تصفیه خانه آب شهر زنجان در 980 متر مربع مساحت با صرف 17میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۹۷۱۲۵
افتتاح آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب زنجان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از زنجان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان هدف از اجرای این پروژه ایجاد و تجهیز آزمایشگاه مرکزی مطابق با استاندارد روز جهت انجام آزمایشات مربوط به کنترل کیفی آب و فاضلاب اعلام کرد.

علیرضا جزء قاسمی ضمن تاکید بر واحد کنترل کیفیت گفت: کنترل کیفیت آب شرب در مراحل تولید، انتقال، تصفیه، ذخیره و شبکه توزیع در شهرهای تحت پوشش شرکت از طریق واحد های کنترل کیفی انجام می شود .

وی گفت: واحد آزمایشگاه مرکزی و آزمایشگاههای تحت پوشش شرکت در طی سالهای فعالیت خود بنا بر مقتضیات زمان، افزیش جمعیت، گسترش تاسیسات تامین و توزیع آب، افزایش آلاینده های محیط زیست و منابع آب ،ارتقاء استانداردها به تدریج توسعه و تکامل یافته است .

قاسمی به فعالیت آزمایشگاهها در سطح استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب استان زنجان دارای 5 آرمایشگاه مجهز و تخصصی در زمینه آب و فاضلاب است که کارشناسان امر ، پایش و کنترل کیفی آب از منابع تامین تا نقاط مصرف و منطبق بر استانداردهای کیفی (ملی ، سازمان بهداشت جهانی WHO، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو ) انجام می دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه تصریح کرد: آزمایشگاه مرکزی در حال اخذ گواهی آزمایشگاه معتمد محیط زیست و گواهینامه ISO 17025 با پارامترهای فیزیکی، شیمیایی و میکروبیولوژیکی است.

جزء قاسمی افزود: در این آزمایشگاه، آزمایش های باکتریائی، فیزیکی، شیمیایی نظیر آزمایش PH، کدورت، آمونیاک، سختی، کلسیم ،سدیم، پتاسیم و منیزیم و ... انجام می شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها