مشاور وزیر خارجه در تشریح اهداف سفر وزیر خارجه کویت به ایران گفت: با توجه به تحولات سیاسی اخیر در ایالات متحده و روی کار آمدن ترامپ، برخی کشورهای منطقه استراتژی نزدیکی به جمهوری اسلامی ایران را در پیش گرفته‎اند.
کد خبر: ۹۹۴۳۲۸
شیخ الاسلام در گفتگو با جام جم آنلاین: هم‌پیمانان آمریکا راه تعامل با ایران را پیش گرفته‌اند

"حسین شیخ الاسلام" در گفتگو با جام جم آنلاین، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اهداف سفر امروز خالد الصباح به تهران اظهار داشت: با آغاز بکار دولت ترامپ ثبات سیاسی در آمریکا بهم خورده، از این رو برخی هم پیمانان منطقه‎ای ایالات متحده را در تکاپو با تعامل و نزدیکی به کشورمان در خاومیانه سوق داده است.

وی افزود: پیرو سیاستهای اعلامی رییس جمهور جدید آمریکا بنظر می‎رسد اتحاد این کشور با اعراب منطقه‎ای بعنوان مجریان اهداف خود در خاورمیانه دستخوش تغییرات شود، از این جهت دولتمردان منطقه را به این فکر انداخته تا تمام تخم مرغ های خود را در سبد آمریکا قرار ندهند.

مشاور وزیر در دستگاه دیپلماسی کشورمان، سفر مقام عالی رتبه کویت به تهران را نوعی ارزیابی آنها از آینده روابط خارجی خود با ایران دانست و خاطر نشان کرد: هم پیمانان آمریکا در منطقه تلاش دارند با شناخت بهتر از ایران مناسبات خود با تهران را بعنوان یک قدرت منطقه‌ای گسترش دهند.

گفتنی است: پیشتر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه از سفر یک روزه وزیر خارجه کویت به کشورمان خبر داده بود. طبق برنامه وی ساعت 11 امروز وارد تهران می‎شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها