سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ارزیابی گزارش چهارم روند اجرای برجام، آنرا مفصل تر از گزارشهای قبلی دانست و افزود: وزارت خارجه همواره متون مذکور را در موعد مقرر به کمیسیون ارایه می کند.
کد خبر: ۹۹۳۵۲۶
گزارش جدید برجام جامع‎تر از قبل بود / نشست با دستگاه دیپلماسی، بزودی

"سید حسین نقوی حسینی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم، با اعلام اینکه متن گزارش سه ماهه چهارم وزارت خارجه پیرامون اجرای مفاد توافق هسته ای جامع تر از ادوار پیشین بود؛ در گفتگو با جام جم آنلاین به بررسی اجمالی آن پرداخت و گفت: این گزارش به ابعاد مختلف برجام اعم از تعهدات طرف ایرانی، برداشتن تحریمها و نیز چالشها و موانع موجود بر سر راه آن پرداخته است.

وی از اشاره این گزارش به حوزه تحقیق توسعه(R&D) خبر داد و افزود: باز طراحی آب سنگین اراک، وضعیت فعالیت سایتهای فوردو ، نطنز و چشم انداز آینده برنامه صلح آمیز هسته‎ای از جمله مواردی است که تقریبا تمام زوایای آن در گزارش مزبور بررسی می شود.

نقوی حسینی در ادامه به موضوع موانع پیش روی برجام پرداخت و خاطر نشان کرد: این گزارش در زمینه چالشهای توافق ایران و گروه 1+5 به اخلاگریها و بی تعهدی ایالات متحده در مسیر اجرای برجام تأکید داشته و ابعاد آن را واکاوی نموده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: ان شاالله کمیسیون در هفته های آتی برای بررسی گزارش چهارم روند اجرای برجام، با حضور مسئولان وزارت خارجه تشکیل جلسه خواهد داد و پس از ارزیابی کامل نظر هیأت متبوع را اعلام می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها