از زمان تولید اولین اتومبیل‌های چینی در ایران، ذهنیتی نه چندان مثبت از این خودروها بین مردم به وجود آمد که این تفکر شاید برگرفته از تاثیر وسایل، اسباب بازی‌ها و دیگر اجناس بی‌کیفیتی بود که از این کشور وارد می‌شد.
کد خبر: ۹۸۷۷۰۱
جک J5 فیس‌لیفت به ایران می‌آید؟ +عکس

با این وجود، اتفاقاتی مانند ایرادات کشنده‌های هوو و... در به وجود آمدن این ذهنیت منفی بی‌تاثیر نبودند. چینی‌ها که خود از این مساله با خبر بودند، به کمک شرکای ایرانی در صدد افزایش کیفیت و اصلاح جو موجود برآمدند. یکی از خودروهایی چینی که در بهبود این ذهنیت نقش بسزایی را ایفا کرد، جک J5 بود.

به گزارش جام جم آنلاین از خودرونویس ، جی5 از قدرت، کیفیت، ظاهر و قیمت نسبتا مناسبی برخوردار بود و توانست نظر بسیاری از مشتریان ایرانی را جلب کند. با این وجود، از زمان آغاز تولید این مدل در حدود سال 91، این خودرو تغییر یا به‌روزرسانی را به خود ندیده و همچنان شکل اولیه را حفظ کرده است.

در سوی دیگر کره خاکی و در جمهوری خلق چین، این خودرو تغییراتی را شاهد بود و با یک فیس‌لیفتی که حدود سه سال از آماده‌سازی آن می‌گذرد در بازارهای محدودی ارائه شد. این در حالی است که در این مدت، رقبای جی5 در ایران یا بهتر شدند یا مهره‌های جدیدی در کنارشان اضافه شد. به ویژه پس از برجام و انجام قراردادهای تازه بین خودروسازان ایرانی و خارجی و وعده تولید خودروهای جدید، این رقبا بیشتر هم خواهند شد.

گرمای بازار خودرو ایران در دسته سدان‌های 45 تا 75 میلیون تومان به دلایل گفته شده روز به روز بیشتر می‌شود و احتمالا تا سال آینده آنقدر زیاد شود که شاهد جنگی اقتصادی بین جی5 و رقبای متعددش باشیم. به طوری در سال آینده، پژو 301، دانگ‌فنگ اس30، بی‌وای‌دی اف3، تندر 90 فیس‌لیفت، جیلی GC6، ایکو دنا ELX، رنو سیمبل و ام‌جی 360 به مجموعه خودروهایی که می‌توانند با جی5 رقابتی داشته باشند اضافه می‌شوند.

علاوه بر این‌ها باید در نظر بگیریم که با توجه به زمان گذشته از شروع عرضه جی5 هم‌اکنون زمان مناسبی برای ارائه مدل فیس‌لیفت یا به روزرسانی‌ این مدل است. با دقت به تصاویر متوجه می‌شویم که در نمای ظاهری، استفاده از چراغ‌ها، سپر جلو و چراغ‌های عقب جدید از تغییرات نمونه فیس‌لیفت‌ هستند.

بدون شک اگر روزی کرمان موتور بخواهد این محصول را جایگزین جی5 کنونی کند، اصلاحاتی بر روی آن انجام خواهد داد اما باید در نظر گرفت که کلیت این فیس‌لیفت چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ بحث هزینه‌های ساخت، طرحی قابل قبول به حساب می‌آید.

در کابین جی5 فیس‌لیفت، پنل وسط اصلاح شده و رنگ تزئینات داخلی تغییر کرده‌اند. رنگ‌آمیزی کنونی و اصلاحات انجام شده، در جهت افزایش هارمونی موجود در کابین مفید واقع شده‌اند. تغییر ورودی‌های سیستم تهویه مطبوع در کنسول عقب و همچنین ورودی‌های هوای جلو، به روزرسانی نشانگرهای پشت فرمان، اصلاح مختصر تودری‌ها از مهم‌ترین تفاوت‌های کابین جی5 فیس‌لیفت در مقایسه با نمونه فعلی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها