همه ساله و همزمان با آغاز سال نوی میلادی، فصل پرهیجان نمایشگاه‌های خودرو در سراسر جهان هم آغاز می‌شود. نمایشگاه خودروی دیترویت که با عنوان نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی یا NAIAS هم شناخته می‌شود، امسال از 19 دی تا 3 بهمن کار خود را شروع می‌کند. این آوردگاه از آن جهت برای تولیدکنندگان خودرو، بازدیدکنندگان و اداره‌کنندگان بازارهای بزرگ از اهمیت برخوردار است که اکثر خودروسازان سرشناس، نمایشگاه دیترویت را به عنوان یکی از سه نمایشگاه اصلی مورد نظر خود برای نخستین رونمایی از محصولاتشان برمی‌گزینند.
کد خبر: ۹۸۵۶۳۸
شمارش معکوس برای آغاز نمایشگاه خودروی دیترویت

این روزها که بازارهای جهان، بحران بی‌سابقه اقتصادی سال 1387/ 2008 و تبعات دامنه‌دار آن را پشت‌سر گذاشته‌اند، پیش‌بینی می‌شود نمایشگاه امسال دیترویت از پررونق‌ترین نمونه‌های آن در تاریخ صد ساله‌اش باشد؛ بخصوص این‌که نمایشگاه امسال دقیقا یک قرن پس از برگزاری نخستین دوره آن، پذیرای انبوهی از بازدیدکنندگان خواهد بود.

نخستین نمایشگاه خودروی دیترویت سال 1286/ 1907 برگزار شد و از آن زمان و بجز حد فاصل سال‌های 1320/ 1941 تا 1332/ 1953 همه ساله برگزار شده است. این وقفه طولانی‌مدت به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم و بحران اقتصادی فراگیری بود که تا سال‌ها پس از آن ادامه داشت. در نخستین سال‌های برگزاری، این نمایشگاه صرفا مدل‌های تولید شده در آمریکا را به نمایش می‌گذاشت، اما از سال 1336/ 1957 و با حضور دیگر خودروسازان سراسر جهان، رنگ و بوی بین‌المللی به خود گرفت.

نمایشگاه خودروی دیترویت، بزرگ‌ترین نمایشگاه خودرو در آمریکا محسوب می‌شود و این در حالی است که نمایشگاه‌های خودروی دیگری در نیویورک و لس‌آنجلس نیز برگزار می‌شود که البته آنها هیچ گاه نتوانسته‌اند تهدیدی برای اعتبار نمایشگاه دیترویت باشد.

- امسال چه خودروهای جدیدی در این نمایشگاه برای بازدید عموم گذاشته می‌شود؟

ب‌ام‌و با سری 5 برای نمایشگاه دیترویت خواب‌های زیادی دیده است. آئودی به عنوان یکی از مطرح‌ترین خودروسازان آلمانی هم مدل Q8 مفهومی خود را می‌آورد. شورولت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان آمریکایی که روزگاری ستاره بی‌رقیب نمایشگاه دیترویت بوده با نسخه به روز شده Traverse در دیترویت حاضر می‌شود.

خودروسازان شرق آسیا که امروزه در سراسر جهان خودرو تولید می‌کنند، توجه ویژه‌ای به نمایشگاه دیترویت دارند. هوندا یکی از این خودروسازان است که اتفاقا آمریکایی‌ها علاقه زیادی به محصولات آن دارند. هوندا مدل ادیسه (Odyssey) خود را که یک مینی ون جذاب و مجهز است، برای نمایشگاه امسال ارائه می‌کند و جالب این‌که این خودروساز ژاپنی آن را به عنوان مدل 2018 معرفی کرده است. کیاموتورز نیز برای این نمایشگاه برنامه‌ریزی وسیعی کرده و با رونمایی از مدل جی‌تی (GT) خود که سریع‌ترین خودروی ساخته شده در تاریخ این کمپانی محسوب می‌شود، برای آغاز نمایشگاه دیترویت ثانیه شماری می‌کند. مرسدس بنز نیز یکی دیگر از خودروسازان مطرح دنیاست که با کوپه کلاس E راهی دیترویت می‌شود.

منبع: carmagazine.co.uk

مترجم: مهدی پیرگزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها