اولین و تنها مرکز جامع در استان بوشهر؛

مرکز تخصصی رشد و تکامل کودکان لیان

مرکز درمانی و ایستگاه پلیس اسلام آباد سیمان تهران باحضور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و تعدادی از روسای ادارات و دستگاه‌های‌اجرایی این شهرستان‌ری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۷۸۴۲۲
افتتاح مرکز درمانی و ایستگاه پلیس در شهرستان ری

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری از مرکز سلامت روستایی اسلام آباد سیمان تهران به عنوان یک مرکز مدرن روستایی یاد کرد و گفت: تلاش این شبکه در این مرکز، ارتقای سطح سلامت و بهداشت روستاییان است.

دکتر «فاطمه تاجیک» افزود: اجرای برنامه پزشک خانواده و استاندارد سازی فضای فیزیکی این مرکز در راستای اجرای طرح تحول سلامت از مهمترین اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در این روستاست.

وی با اشاره به جذب روانشناس و کارشناس تغذیه در این مرکز بهداشتی افزود: با توجه به شیوع بیماری های غیرواگیر از جمله چاقی،دیابت و فشار خون سعی کرده ایم در قالب ارایه مشاوره و آموزش‌های فردی وجمعی، رفتار مردم را به سمت تغذیه سالم‌تر و تحرک فیزیکی بیشتر تغییر دهیم.

تاجیک تاکید کرد: اگر چه انتظار می‌رود روستانشینان به دلیل نوع فعالیت ها و آ داب و رسوم‌شان کمتر درگیر مشکلات ناشی ازتغییر سبک زندگی باشند اما متاسفانه کم‌تحرکی و تغدیه نامناسب و سایر عوامل موجب شده که شاهد افزایش نرخ بیماری‌های غیرواگیر نظیر دیابت و فشارخون در این مناطق باشیم.

تاجیک همچنین در این گفت وگو به اهمیت سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: کارشناس روانشناس در این مرکز مستقر بوده و آموزش های لازم را به مردم و مراجعین در خصوص ارتقای مهارت زندگی ارایه می دهند.هم چنین بررسی علایم بیماری‌های خلقی و اضطراب در مراجعین و گروه‌های هدف و مشاوره و در صورت لزوم ارجاع زودهنگام موارد به پزشک از دیگر خدمات روانشناسی است.

وی کل اعتبار هزینه شده در جهت بازسازی، تعمیر و نوسازی وتجهیز مرکز سلامت روستای اسلام آباد سیمان تهران را بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: حدود ۶۰ میلیون تومان از این اعتبار از محل کمک‌های دهیاری تامین شده و اقداماتی از قبیل رنگ آمیزی فضای بیرونی، ایجاد و توسعه فضای سبز از آن جمله بوده است که جا دارد از حمایت های دهیار محترم و اعضای شورای اسلامی روستا قدردانی کنم.

دهیار اسلام آباد سیمان تهران نیز گفت: مرکز سلامت روستایی اسلام آباد سیمان تهران در زمینه های بهداشت محیط،تغذیه،روانشناسی،دندانپزشکی،پزشک عمومی و مامایی وبهداشت خانواده به مراجعان خدمات ارایه می کند.

مهندس «سید جلال حسینی» اظهار امیدواری کرد که با استقبال و استفاده مردم از خدمات این مرکز و گسترش فرهنگ خود مراقبتی و تغییر شیوه های ناسالم زندگی به رفتارهای سالم شاهد ارتقا سطح سلامت مردم عزیزروستای اسلام آباد باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها