نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در گفتگو با جام جم آنلاین:

طرح کاهش روابط شتابزده بود/ لندن در مسیر تضعیف مناسبات گام بر ندارد

پس اظهارات مداخله جویانه نخست وزیر انگلیس در جلسه شورای همکاری خلیج فارس نسبت به جمهوری اسلامی ایران، مواضع مقامات جمهوری اسلامی و دستگاه دیپلماسی کشور در مقابله با آن قاطع و موثر بود.
کد خبر: ۹۷۸۳۶۸
طرح کاهش روابط  شتابزده بود/ لندن در مسیر تضعیف مناسبات گام بر ندارد

علیرضا رحیمی در واکنش به اقدام برخی از نمایندگان مجلس به تدوین طرح کاهش سطح روابط با دولت انگلیس و تقدیم آن به بهارستان به جام جم آنلاین گفت: ما نسبت به انگلیس هم نگاه سیاسی و هم نگاه اقتصادی داریم و در این چارچوب روابط تهران با لندن قابل ارزیابی است.

وی با اشاره بر اینکه انگلیس در بحث برجام یکی از طرفهای مذاکره کننده هسته‎ای با ایران بوده تصریح کرد: بریتانیا در موضع توافق برجام از نقش قابل توجه‎ای برخوردار می‎باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه اظهارات غیر قابل قبول نخست وزیر انگلیس با پاسخ قاطع و محکم از طرف مقامات جمهوری اسلامی مواجه شد، در ادامه ابراز داشت: انتظار داریم وقتی شخص رییس جمهور ایران با نخست وزیر انگلیس در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار سازنده‎ای داشتند در مقابل، مقامات انگلیس از اظهاراتی که موجب تخریب و تضعیف روابط طرفین می‎شود اجتناب کنند.

نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس، مواضع وزارت امور خارجه مبنی بر احضار سفیر انگلیس پس از اظهارات مداخله جویانه نخست وزیر این کشور را اقدامی مثبت و بموقع ارزیابی کرد.

رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا طرح مذکور در صحن مجلس رأی می‎آورد گفت: این طرح شتابزده بود البته باید فضای مجلس را ببینیم که به ترتیب پیش می‎رود، لیکن بنده شخصا بعید می‎دانم این طرح رأی آورد.

گفتگو: محمدرضا شجاعیان - سیاسی جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
قشنگ
Spain
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
۰
۰
دقیقا از اظهارات آقای رحیمی معلومه یا فرزندانش تو انگلیس درس می خونن یا میخاد در آینده اونا رو بفرسته لندن كه این جوری داره ازشون طرفداری میكنه . انگلیس هر كاری علیه ما انجام داده بعد این آقا دنبال منافع خودشه. كجایی مدرس ببینی كه كیا تو مجلس نشستن
ایرانمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
۰
۰
قطعا شتابزده و احساسی است. باید با هوشیاری هر چه تمام اقدامی مناسب در برابر این گونه رفتارها داشت كه ضمن حفظ منافع عمومی كشور، پاسخی مناسب به آنها هم باشد. و در واقع در حال حاضر كاهش روابط و در مرحله بعد قطع روابط چاره كار نیست. و این همان چیزی است كه دشمنان اصلی ما یعنی صهیونیستها و اعراب منطقه خواهان آن هستند. و در حقیقت انزوای ما به معنی تاخت و تاز آنها علیه ما است. همانطور كه در عرصه میدانی ما در نزدیكترین مكان و به دور از مرزهای خودمان و بدرستی با آنها در حال جنگی تمام عیار هستیم . باید در عرصه های دیگر از جمله روابط سیاسی و اقتصادی ، تجاری و ... هم توان خود را افزایش دهیم، تا دشمنان ما میدان را خالی نبیند و علیه ما اقدام كنند.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
۰
۰
امان از افراد ساده‌لوحی كه هیچ وقت از تاریخ درس نمی گیرند!!!!!!!!!
ص
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
۰
۰
گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس؟؟!!!!!؟؟؟!؟!؟ یعنی چی ، تمام ارزش هامون داره عوض میشه ،خدا بخیر كنه

نیازمندی ها