وعده رئیس جمهور به نمایندگان خوزستان

مصوبه انتقال آب کارون لغو می‌شود

نماینده مردم آبادان گفت: رئیس جمهور قول داد موضوع انتقال آب به زاینده رود را پیگیری کرده و در صورتی که مصوبه برای انتقال آب به غیر از شرب باشد لغو خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۵۸۳۶
مصوبه انتقال آب کارون لغو می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، جلیل مختار ضمن بیان این مطلب افزود: پس از اعتراض مجمع نمایندگان خوزستان به رئیس جمهور در صحن علنی مجلس زمان خروج رئیس جمهور از صحن نیز با ایشان در خصوص موضوع انتقال آب از خوزستان صحبت کردیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: مقرر شد دوشنبه هفته آینده شورای آب با حضور مجمع نمایندگان خوزستان در دفتر وزیر نیرو تشکیل شود.

وی تاکید کرد: ما خواستار لغو مصوبات مربوط به انتقال آب هستیم البته نمایندگان با انتقال آب به منظور شرب مخالف نیستند اما با انتقال آب از طریق کانال برای احیای زاینده رود مخالفند.

نماینده مردم آبادان با اشاره به بحران آب در استان خوزستان گفت: مرداد ماه امسال در کنار اروند کنار مردم تحصن کردند. بی آبی و شوری آب از مشکلات مردم خوزستان است.

وی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور قول داد که موضوع را پیگیری می کند و اگر مصوبه ای برای انتقال آب به غیر از آب شرب در شورای آب به تصویب رسیده باشد لغو خواهد شد.

مختار افزایش ریزگردها، خشکی هورها و بحران های محیط زیستی را از نتایج انتقال آب از کارون به زاینده رود خواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كسرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
۰
۰
مدیریت غیر هدفهمند و غیر اصولی نتیجه اش همین اوضاع كنونی می شود . شهرهای كویری آنقدر گسترش یافتند و بزرگ شدند كه نیاز به آب بیشتر شد در صورتیكه منابع آبی این مناطق مانند اصفهان یزد كرمان سیستان خراسان جنوبی و سمنان اصلا جوابگوی جمعیت رو به رشد و ساخت و ساز غیر اصولی و رشد شهر نشینی و حاشیه نشینی موجود نبود . حال مجبوریم خوزستان و مازندران و گیلان و اردبیلو خشك كنیم تا مدت چند سالی گذران روزگار كنیم .

نیازمندی ها